Lenovo IdeaPad G500S (59381637) Review

shakebeen 1 mei 2014, laatste update op 7 juni 2015, 420 views

Lenovo IdeaPad G500S (59381637)

Prima laptop voor zwaarder gebruik dan normaal.

Pluspunten

• Koeling,
  • Accu
  • Toetsenbord
  • webcam
  • 8GB Ram

Minpunten

• trackpad
  • kan iets goedkoper
  • Maar 3 USB poorten

Even een korte review.

Heb nu deze lenovo g500s 2 maanden in bezit, helaas is dit tevens de tweede. De eerste laptop heb ik direct terug moeten sturen omdat het trackpad stuk was. Na 3 dagen de nieuwe binnen gekregen. Deze heb ik nu nog, en het trackpad werkt beter.
Ik vind het trackpad niet helemaal lekker vegen en scrollen. Hiervoor had ik een macbook uit 2008 deze heeft zeker een andere bouwkwaliteit, wat niet meteen wil zeggen dat de lenovo slecht is.

Beeld is fantastisch, kijk er regelmatig wat series in HD op.
Heb er nog geen zware games op gespeeld, maar ga er maar van uit dat hij aardig goed mee kan komen.
De warmte productie is lekker laag waardoor ook de ventilatoren stilletjes meedraaien.
Toetsenbord typt lekker, maar voelt helaas wel wat goedkoop aan
Het standaard geluid uit de laptop is prima. Je kan er niet veel van verwachten, maar voor een laptop is het niet onaardig.
Wat ook opviel is het enorme wifi bereik, deze haalt (vergeleken met de macbook) rond de 30% beter bereik op.

De kwaliteit van de webcam is zeer goed te doen. Ook de microfoon, ben duidelijk te horen bij een skypegesprek. Geen last van de ventilator die geluid doorgeeft aan de microfoon.

Bijgevoegd: een korte stresstest

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad G500S (59381637)?

Op de GeForce GT720M kan je niet bepaalt zwaare game's spelen....... :+
Je gaat je erin vergissen wat hij wel en niet kan 8-)
Niet bf3/bf4 op ultra - Wel Red alert 3/ just cause 2 op medium... even kort door de bocht ;)

Ik bedoel te zeggen dat je deze laptop niet moet nemen om lekker op te game maar idd lekker HD films te kijken en zo nodig op een beamer kan aansluiten :)
Je kan geen HD kijken op een laptop die geen HD scherm heeft :P
Scherp opgemerkt! Bedoel er mee te zeggen dat het bestand HD is, excuses. :)