Corsair Obsidian Closed

Niet beschikbaar
Specificaties Small form factor • 5 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Obsidian Closed Review

Anoniem: 593893 1 mei 2014, laatste update op 2 mei 2014, 603 views

Corsair Obsidian Closed

Pluspunten

• design: modern, stijlvol
  • stil
  • cable management
  • stevig
  • goeie prijs

Minpunten

• airflow
  • waterkoeling

Kwaliteit voeding Score: 4
De lang verwachte matx case van Corsair is er eindelijk. De 350d. De behuizing heeft de zelfde obsidian look als de 900d en 750d. Ook heeft deze een lage prijs wat de behuizing zeer aantrekkelijk maakt. In de behuizing past een micro-ATX geen ATX. Maar dat is geen probleem als u het bijvoorbeeld gebruikt samen met een redelijke high end moederbord. Ik had de asus IV gene 2011 hier in en ik was echt geschrokken van de stilheid van deze case als mijn systeem onder full load stond. Aan de front van de behuizing vinden we twee snelle USB3.0 en een headphone in en mic out. Ik heb wel 1 zeer slecht punt voor deze behuizing en dat is de koeling. Als u vanboven een 2*120 radiator wil zetten kunt u de bovenste base niet gebruiken wat er voor zorgt dat je de tweede moet gebruiken en dan ziet de case er niet meer stijlvol uit. Ook is de frontpanel niet al te goed voor airflow. Maar dat moet je kunnen opgeven voor dit prachtige design. Al bij al is deze behuizing zeer mooi en ook gebruiks vriendelijk. Hij heeft zijn minpunten maar dat hebben de meeste behuizingen. Mijn beoordeling is een 7.5/10. (Ook heb ik wat later de nieuwe 450d gezien en ik zou dan toch niet kiezen voor de 350d maar voor de 450d)

Heb jij ook een Corsair Obsidian Closed?

Vraag & Aanbod

Wat bedoel je met dat je de bovenste base niet kunt gebruiken bij een 240mm rad? (En waarom zou je de 450d kiezen...)
Anoniem: 593893
@IKON14 juni 2014 18:51
Als je een 240 rad probeert vanboven te installeren dan kun je in de bovenste bay geen dvd lezer steken. Ik zou voor de 450d gaan omdat de front panel ervan goed is voor airflow. En dat de 450d toch wel een beetje groter is waardoor je een tube reservoir kan installeren. (veel gemakkelijker dan in de 350d)
Hopelijk voldoet dit aan uw vraag