BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI) Review

hofhuis 2 juni 2005, 699 views

BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)

Pluspunten

• Moderne stijlvolle uitstraling
  • Snelle response. Extra DVI aansluiting
  • Lekker zwaar voor een plat scherm (staat toch wat steviger)
  • En last but not least de prijs. (nu nog voor 299 bij AH omdat het model van de aanbieding uitverkocht was)

Minpunten

• De inf. files van het scherm worden in XP niet herkent, ook niet als je ze van BenQ haalt.

Schitterende monitor.
Overweldigende helderheid.
Lekker zwaar omdat de voeding in de behuizing zit.Aansluiting was zo gepiept. Het scherm heeft smalle randen en is dus relatief klein voor een 19 inch. Gemoffeld chroom met zwart staat wel strak in een modern interieur. De afwerking is goed, de knoppen zijn mooi verzonken. De monitor schakeld zich na enige tijd vanzelf uit maar komt na 1 klik weer tot leven. Hij gaat dan van 40 watt naar 1 watt. De beeldopbouw is razendsnel.
Voor een relatief lage prijs zo'n plaatje van een scherm is een meevaller. Voorlopig heb ik nog geen pixelschade, dat moet je treffen. Er zit een testprogramma bij voor een overzichtelijke beeldopbouw. Hoe de kleuren in te stellen was wel even zoeken. Je valt wel snel terug op de 3 predefenities.
Hoe in de praktijk de ondersteuning uitvalt bij BenQ is nog de vraag.
Ik zal hem maar snel registreren :)

• Geforce 5200
  • Windows XP

Heb jij ook een BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)?

die aanbieding van AH was een T902 van benq, kan me toch niet voorstellen dat je een FP937S+ in plaats daarvan gekregen hebt???
Ik heb ook die 19" inch van AH gehaald.
Dat ging initieel om een T903, die moest dus besteld worden, beetje jammer, maar goed.
Toen in 'm de volgende dag op ging halen heb ik een FP937s gehad, geen s+. Wat mij betreft ook prima, toch? :)
wat betreft die inf files, probeer eens bij stuurprogramma bijwerken het volgende: "zelf kiezen" en vervolgens "niet zoeken. Ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren". Ik heb een iiyama monitor waarbij ik hetzelfde moet doen namelijk ;)