Lenovo Essential B5400 (MB82GMH)

Specificaties 15,6" • 1366x768 (WXGA Wide) • 500GB • Intel Core i3 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Essential B5400 (MB82GMH) Review

josvlaar 24 april 2014, laatste update op 25 april 2014, 626 views

Lenovo Essential B5400 (MB82GMH)

Pluspunten

• Leuke specs, leuke prijs.

Minpunten

• Geen eigen (snellere) WLAN kaart in te bouwen door WLAN Whitelisting: koop maar een nieuwe laptop.

Ik ben zeer ontevreden over deze laptop vanwege het feit dat Lenovo via de BIOS/UEFI aan 'Wireless whitelisting' doet (in ieder geval bij dit model maar ik vermoed bij al haar laptops). Dit komt erop neer dat je de laptop niet kunt opstarten met een andere Wifi kaart dan de originele erin. Ik wilde deze (http://tweakers.net/price...-7260-plus-bluetooth.html) Intel WLAN AC kaart kopen toen ik in de reviews las dat de kaart met sommige laptops niet werkt. Dus ik probeerde een Intel WLAN N kaart uit een andere laptop in deze B5400 te stoppen, maar vervolgens staat er bij het aanzetten: 'Unauthorised network card is plugged in... System is halted' (zie foto). Als ik dus in de toekomst (of nu al) met deze laptop van WLAN AC wil kunnen genieten (of van WLAN in Linux wil kunnen genieten omdat de huidige chip pas in 3.15+ ondersteund wordt) is het: "pech gehad, koop maar een nieuwe Lenovo laptop met WLAN AC ingebouwd (want upgraden kan niet)". Mijn volgende laptop wordt dus geen Lenovo want dit is stank voor dank. Het enige wat misschien zou kunnen is na het opstarten van je OS de andere WLAN kaart plaatsen en vervolgens altijd hibernaten in plaats van je laptop uitzetten, maar zelfs of dat kan betwijfel ik.

Heb jij ook een Lenovo Essential B5400 (MB82GMH)?

Typ op google: "B5400 bios" en kijk naar het 2e zoek resultaat.
Je kan eventueel zelf een request doen voor een modified bios.