Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart) Review

Robbie004 23 april 2014, laatste update op 7 februari 2015, 873 views

Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart)

Een zeer goede koptelefoon met geweldige geluidskwaliteit, prijs voldoet prima aan de kwaliteit die geleverd krijgt. Zeker een aanrader voor als je opzoek bent naar een zeer goede koptelefoon.

Pluspunten

• Stijvolle koptelefoon met een degelijke bouw.
  • Nieuwe technieken toegepast.
  • Goede gebalanceerde bass.
  • Geschikt voor alle genres.
  • De kleur, een keer wat anders!
  • Beste in prijsklasse.

Minpunten

• 3 meter kabel, voor als je dichtbij de computer zit is dit iets te veel. Dit kan ook een positief punt zijn als je op de bank of vanuit de stoel in je woonkamer muziek wil luisteren.

Sennheiser HD 598

Op 12 januari 2014 heb ik de Sennheiser HD 598 gekocht bij www.koptelefoonstore.nl Deze werd snel bij mij afgeleverd en heb natuurlijk gelijk de koptelefoon aangesloten omdat ik zeer hoge verwachtingen had van deze Sennheiser over-ear koptelefoon. Waarom ik voor deze Sennheiser ging is omdat ik er veel goede verhalen over heb gehoord.

In de doos vinden we:
1) De Sennheiser HD 598;
2) 3 meter kabel met 6,3mm jack;
3) Adapter om de 6,3mm jack naar een 3,5mm jack te maken.

Deze verwachtingen maakt Sennheiser 100% waar, toen ik de doos in mijn handen had, voelde het gelijk al goed en vertrouwdaan. De doos is mooi afgewerkt en heeft een klein stukje extra informatie aan de doos die vast wordt gezet met een magneet.

Natuurlijk heb ik snel de doos opengemaakt omdat ik helemaal enthousiast was van de Sennheiser koptelefoon. Toen ik de koptelefoon eenmaal uit de doos heb gehaald, heb ik hem gelijk op mijn DAC aangesloten met de 6,3mm jack naar 3,5mm jack adapter. Het was zeer eenvoudig aan te sluiten, plug and play. Direct een FLAC muziek bestand afspelen en ik kreeg gewoon kippenvel. Wat een genot om naar te luisteren, ik had niet eens meer door dat er een koptelefoon op mijn oren zat, zo lekker zit deze koptelefoon en heel erg comfortabel. In een woord: fantastisch! Je trommel- en netvliezen worden heerlijk verwend door deze stijlvolle hoofdtelefoon.

Dit fantastische geluid wordt mede mogelijk gemaakt door een nieuwe techniek die Sennheiser heeft toegepast. Deze techniek heet: E.A.R., door deze techniek wordt het geluid nog beter naar je oor gebracht. De 598 heeft een surround reflector die zorgt voor een ruimtelijker geluidsveld tijdens je luistersessies op de koptelefoon. Voor de rest is deze koptelefoon ook nog eens uitgerust met een speciaal diafragma en geavanceerde Duofol membranen voor transparantie en minimal vervorming, zo lijkt het alsof de zanger recht voor je staat, door de open klankenkast wordt de vervorming van de koptelefoon drastisch verminderd, maar ook mede dankzij de uiterst comfortabele oorkussen en lichtwicht hoofdband die zo lekker zit, dat je niet eens het gevoel hebt dat je een koptelefoon op je hoofd hebt. De oorkussen zijn bekleed met een zachte stof en de koptelefoon is in zijn geheel heel erg stevig.

De bass van deze koptelefoon ben ik zeer te spreken over, het is geen overheersende bass en het is ook geen hele lage bass waarbij je het haast niet hoort. Sennheiser heeft dit zeer goed afgestemd met de techniek die zij hebben toegepast in deze HD 598. Luister je veel naar muziek waar veel bass in voor komt, dan raad ik je deze ook aan! Het is een genot voor je oren om naar deze koptelefoon te luisteren voor alle genres van muziek.

Door de 3 meter kabel die eraan zit kun je hiermee ook gemakkelijk op de bank liggen en een film kijken op je TV. Tijdens een film vind ik zelf het geluid ook fantastisch, dit is een koptelefoon die overal voor is gemaakt. Wat voor sommige mensen een minpunt kan zijn is dat de klankenkast open is, dit is vooral iets waar je op moet letten als je de koptelefoon wilt gebruiken in bijvoorbeeld het openbaar vervoer of als er veel mensen rondom je bezig zijn. Zij kunnen dan last hebben van jouw muziek die je afspeelt, maar onthoud wel dat door deze open klankenkast je het meest ruimtelijke en strak geluid krijgt in de prijsklasse van de HD 598.

De muzikale kwaliteit is het belangrijkste en de kleur sprak mij ook erg aan de van HD 598, een keer wat anders dacht ik dan zwart! Mocht je hier nog over twijfelen, dan zou ik toch de gok wagen om de HD 598 te kopen. De kleur wend vanzelf wel!

Heb jij ook een Sennheiser HD 598 (Beige, Bruin, Zwart)?