HTC One (M8) 16GB Grijs

Specificaties 5" • 1920x1080 (Full HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HTC One (M8) 16GB Grijs Review

sidex1991 22 april 2014, laatste update op 22 april 2014, 324 views

HTC One (M8) 16GB Grijs

Pluspunten

• Sense 6
  • Ruim voldoende accu
  • Snel (S - 801)
  • Stevig en mooi body

Minpunten

• Formaat (went wel na een tijd)
  • 4 UP (foto's kunnen beter maar zijn prima)

Ik gebruik de HTC One (M8) nu 2 weken en ik kan zeggen dat de telefoon aan al mijn verwachtingen voldoet en zelf overbrugt. Het eerste wat opvalt is het design, de telefoon voelt massief aan en je hebt echt het gevoel dat je kwaliteit in de hand hebt liggen. Het beeldscherm is prachtig en de interface (Sense 6 inmiddels) voelt natuurlijk en vloeiend aan. Ik heb er gelijk een sd kaartje (SanDisk Extreem Plus 32 Gb) bij gekocht omdat ik de telefoon ook als mp3/4 speler gebruik en 16Gb voor mij niet genoeg is. Dit kaartje heeft een snelheid van 80 mb/s waardoor de snelheid van de telefoon dus niet gelimiteerd wordt door het sd kaartje. Dit resulteert in een razend snelle telefoon waar ik (i.c.m. 4G) geen last heb van lag.
De eerste 2 dagen viel de accu wat tegen aangezien ik op het eind van de dag tegen de 20% aanliep (wat in principe meer dan normaal is voor een telefoon van 5’), waar ik verwachte dat ik er 2 dagen mee kon doen. Maar op een of andere manier moet de accu (volgends mij) eerst getraind worden want ik kan nu makkelijk 2 dagen doen met een volle accu. Hierbij moet ik zeggen dat ik BlinkFeed wel uit heb staan omdat dit voor mij niets toevoegt en dit een bekende stroomvreter is.
Het formaat van de telefoon is groot als je overstapt van 4,3 naar 5’. Maar ik moet zegen dat ik hier snel aan gewend was. De telefoon is vooral lang, maar in de breedte valt het wel mee (Samsung Galaxy S5 is breder). Ik heb heel lang getwijfeld of ik een 5’ smartphone zou pakken, maar achteraf heb ik er geen spijt van. Als ik series kijk komen deze 0,7’ goed van pas (t.o.v. Z1 compact).
De foto’s van de Ultrapixel (UP) camera (2 lenzen) zijn voor mij prima. Ik gebruik deze camera namelijk alleen voor foto’s te knippen om vervolgend te versturen via Watsapp e.d.. Maar ik moet zeggen dat deze 4 UP foto’s van betere kwaliteit zijn dan de 8 MP foto’s van mijn Sensation XE. De extras features zoals achteraf scherp stellen, filters en effecten toevoegen en nog verschillende andere functies die je op de foto’s los kunt laten voegen wel iets leuks toe. Als je hier mee gaat spelen zul je nog versteld staan wat het resultaat wordt.. Maar ik blijf altijd zeggen: koop een fatsoenlijke compact camera als je vakantiefoto’s of iets dergelijks gaat maken. Deze foto’s zijn namelijk 100x beter dan welke telefooncamera dan ook.

Tot slot,

Ik was aan het twijfelen om weer een HTC te kopen omdat ik een slechte ervaring heb gehad met mijn Sensation XE (4 keer op moeten sturen waarbij ik 3 keer een nieuwe heb gekregen). Tot nu toe heeft deze nieuwe One mijn niet teleurgesteld en zou ik geen andere telefoon wensen.

Heb jij ook een HTC One (M8) 16GB Grijs?