TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7 Review

Azpet 21 april 2014, laatste update op 22 april 2014, 2.935 views

TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7

Pluspunten

• Hoge snelheden
  • Twee verschillende wi-fi netwerken
  • Een apart guest wi-fi netwerk

Minpunten

• Falende netwerkswitch
  • Vooral 5Ghz bereik is matig

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 2
Heb de router bij saturn gehaald in de aanbieding voor maar ¤79. Had al gelezen dat mensen er soms problemen mee hadden, maar ik dacht dan kan ik het misschien wel proberen, want niet iedereen had problemen. Na wat research toch de router gekocht (V1.1). Thuis aangesloten en met de set-up disk is de installatie super gemakkelijk en is hij klaar voor gebruik binnen 5 minuten. In eerste instantie was ik heel tevreden! Mijn snelheden waren zoals verwacht en mijn internet crashte niet meer als ik met een mobiel inlogde zoals bij mijn oude router. Ook wifi snelheden zijn super snel.

Alleen de volgende dag probeerde ik op mijn desktop (aangesloten met de kabel) een browser te openen met ongeveer 10 tabbladen en 2 daarvan faalde hierbij. Na refreshen deden ze het wel weer, maar ik vond het toch vreemd. Dus ik ging wat meer testen en om één of andere rare reden vielen er telkens enkele pakketjes om waardoor updates faalden en de browser ook niet optimaal werkte. Zo konden sommige pagina's ook niet compleet geladen worden of miste er afbeeldingen.

In eerste instantie dacht ik dat ik het misschien met een firmware update kon oplossen, want deze fout heb ik persoonlijk nog niet gezien (ook niet op het internet). Ook heb ik nog even in de instellingen gekeken en onder andere DoS protection uitgezet, want die kan soms pakketjes tegenhouden. Met dit alles heb ik nog niet het gewilde resultaat en liep alles nog steeds niet zoals het hoort.

Ik was meteen al aan het twijfelen bij aankoop en heb dan ook voor een regeling kunnen zorgen dat ik hem binnen 14 dagen kan terug brengen. Ik weet zeker dat ik dat ga doen en dan ga ik kijken of ze misschien een V2 hebben. Daar zit een andere netwerkswitch in die misschien stabieler is.

Als ik de V2 heb dan zal ik deze review aanvullen met die ervaringen anders moet ik het toch hierbij laten.

ALS JE DEZE ROUTER WIL ZORG ERVOOR DAT JE GEEN V1 OF V1.1 HEBT.

• Android {onder andere 4.4.2 (kitkat)}
  • Windows 7
  • Windows 8.1

Heb jij ook een TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7?

Mm, jammer dat je er problemen mee hebt. Ik heb zelf versie 1 en die werkt echt zonder problemen. Misschien heb je een fout exemplaar.

Daarnaast heb ik absoluut geen problemen met het bereik van de 5GhZ want ik heb de standaard antennes van 5dBi vervangen door antennes van 8dBi en daardoor is het bereik perfect.

[Reactie gewijzigd door ShittyNL op 21 april 2014 23:40]

Ik ben ook van plan om deze router te gaan kopen. Om het dan gelijk goed te doen, wil ik ook de antennes vervangen. Ik heb even gezocht, maar ik kwam er niet helemaal uit. De vervangbare antennes zijn toch voor het 5GhZ-bereik? Ik kon alleen maar antennes van 8dBi vinden voor 2,4 GhZ.

Misschien dat ik het niet helemaal snap (ik ben nogal een leek), vandaar dat ik het vraag :)
-knip-

[Reactie gewijzigd door ShittyNL op 2 mei 2014 17:39]

Hier ook een V1 versie en tot nu toe graaft ie lekker door alle lagen gewapend beton heen wbt wifi bereik.
Het enige dat ik nog niet aan de praat heb is een disk op de USB poorten. Dat was op mijn vorige Asus AC router een stuk makkelijker. Then again, de firmware van de TP-Link is een stuk beter dan de Asus.

So far, so very very good.
Met de kanttekening dat ik de C7 een andere plek heb moeten geven. Nu staat ie bij mij op kantoor ipv meterkast. Vanuit dat hokje hadden we idd last van wisselend signaal. All is well so far though =)
Ja bij ons staat hij nu in de meterkast dus dat kan wel de oorzaak van het matige Wifi bereik zijn.
Heb de router nu een 5 dagen en heb net hetzelfde probleem. WiFi was veel beter maar het LAN gedeelte haperde met momenten, was dan tergend langzaam of de pagina's laden niet.
Heb de router geretourneerd.