Samsung SyncMaster 191T (19", 25ms, D-sub/DVI-D, Zilver) Review

Thorne 1 juni 2005, laatste update op 10 juni 2005, 551 views

Samsung SyncMaster 191T (19", 25ms, D-sub/DVI-D, Zilver)

Pluspunten

• pivot-functie
  • beeldkwaliteit
  • dunne randen

Minpunten

• je kunt niet schakelen tussen D-sub & DVI (hoewel er wel twee aanslutiingen op zitten)

Ik heb nu drie van dit soort monitoren (er zit één 191N bij) en blijf ze erg goed vinden. Aangezien ze maar 25ms zijn zouden ze veel moeten ghosten. In de praktijk valt dat, bij dit scherm tenminste, heel erg mee. Ja, het is er. Ja, soms valt het een beetje op. Heel soms valt het sterker op. Is het onoverkomelijk ? Nee. Zou je speelplezier er minder op worden ? Nou, bij mij in ieder geval niet.

Een nadeel is wel de weinige instelmogelijkheden als je de DVI ingang gebruikt, hoewel ik moet zeggen dat ik het minder mis dan ik gedacht had. BIjvoorbeeld games komen veel minder donker over dan op een CRT, zodat er niet zo'n noodzaak is om met contrast/helderheid te prutsen.

Het zijn gewoon goeie monitoren, als je ze 2e-hands ergens tegenkomt kan ik ze van harte aanbevelen!

• Ati Radeon 9800XT AGP
  • Ati Radeon 9250 PCI
  • Windows XP

Heb jij ook een Samsung SyncMaster 191T (19", 25ms, D-sub/DVI-D, Zilver)?

Je kan wel schakelen tussen de 2 aansluitingen, door middel van de "exit" knop :D
Bij DVI kan je altijd minder instellen ;)

En zoals al wordt gezegd, druk eens op de exit knop