Specificaties Voordeelbundel met 500GB interne opslag - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Microsoft Xbox One 500GB + Kinect + Titanfall Review

NepGangster 14 april 2014, laatste update op 16 april 2014, 1.133 views

Microsoft Xbox One 500GB + Kinect + Titanfall

Pluspunten

• Gamen ziet er haarscherp uit
  • Controller ligt heerlijk in de hand
  • Vibraties in de controller-triggers
  • Forza 5

Minpunten

• Controllers geven geen 'player' aan
  • Redelijk grote console
  • 500GB gaat zo vol zitten.
  • Geen USB-drives ondersteuning!!?

Randapparatuur Score: 5
Spelaanbod Score: 3
Waarom een XBOX?
Omdat ik nog steeds zit te wachten op mijn PS4. Werd ik een beetje moedeloos.. Gamedumper moet dat geroken hebben, want ik kreeg op het moment dat ik t niet meer zag zitten een mailtje. 'XBOX One + Titanfall, goedkoopste van Nederland'. Eens kijken dan. En inderdaad; 515 voor de gloednieuwe console.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een 'die-hard' playstation fan. Echter staat deze al in de bestelling sinds eind November, en heb ik hem nog steeds niet binnen.. (Besteld bij Mycom) Jullie tweakers begrijpen dan best wel dat het een beetje begint te jeuken. Games kon ik niet meer kopen voor mijn PS3, want dat was dood-zonde van het geld.

Toch vond ik de Xbox-only titels wel altijd wat hebben. Zo vind ik Forza leuker dan GT# (for instance). Hebberige ik.. toch maar besteld!

Levering van Gamedumper
Uurtje of 1 besteld, volgende dag in huis.
Ik moet zeggen dat het wel 2 'speciale' mensen waren die m kwamen brengen.
Maar dat zal Selektvracht bewust doen. Mooi die mensen aan het werk houden!

Unboxing
De door geopent, meteen dat Kinekt ding in je gezicht. Wat moet ik daar toch mee? Vervolgens de controller, met een setje Duracell batterijen. De kabels, en dan is die daar eindelijk, de Xbox One.

First thoughts
De controller even vastgepakt. Hier was ik toch wel benieuwd naar. Ik heb de PS3-controller altijd een fijne controller gevonden. Ik kreeg er geen kramp van, vingers zaten niet in de weg.. Echter was de controller van de 360 ook niet verkeerd. Het zwaardere gewicht en grotere (lees: bollere) vorm was ook prettig. En hoe was het dan met de controller van de One? Prima, valt goed in mn handen. Overigens ook de hele dag mee gegamed en geen pijn of lastige dingen kunnen vinden.

Kinect.. ik heb m nog verpakt zitten. Begin ik nog wel een keer aan.. niet nu :)

Xbox One zelf?
Dit is een gevoelig onderwerp.. Althans, ik zal niet snel zeggen; kijk eens wat een mooie baksteen! Hij is groot, vrijwel blokkerig, en zwart. Hij heeft alleen voorop en een deel van de bovenkant geen roosters, voor de rest is het geroosterd. Ik vind m lelijk. zeg ik lelijk? 'hidious' is misschien een beter woord.
Hoe ga je daar dan mee om? Bij mij staat hij redelijk weggestopt, bij mn ps3.. geen last van dus. :P

Kijken of hij het doet..
Na wat gekwijl verder, aangesloten en aangezet.
De eerste startup was prettig en duidelijk. (toetsenbord was even wennen voor mij) Microsoft was lief en duidelijk in wat hij wilde, kon enz.

Zeuren dat ik de Kinect moest aansluiten, dat kon hij wel. Doe het nou, want dan kan je zus en zo. Doe het nou, want dat is handig voor dit en dat.. |:(

Interface
Dat is even wennen. Ik vind de cross-bar van Playstation niet knap, maar wel praktisch. Dat was bij de Xbox One even wennen voor me. ik kan er zeker mijn weg nog niet mee vinden, maar ik weet hoe ik mijn games start. En dat is op dit moment wat hij moet doen.

Games
Ik heb 2 games op dit moment.
Titanfall heb ik erbij gekregen. Ik ben er wel benieuwd naar, maar het was geen must-have oid. Ik heb de tutorial doorgelopen, het zag er goed uit en had leuke 'unieke' features.
Forza 5 was dan wel een must-have. Een van de redenen om de Xbox One te kopen, voor mij zelf. Ik vind het een subliem mooi spel en het speelt heerlijk weg!

Wat heeft hem nu uniek gemaakt
De vraag komt vanzelf. Hij kan wat andere dingen dan een PS maar in hoe verre is het anders? Ik schrok bij het spelen van Forza. De 'triggers' trillen bij het racen. je voelt dus daadwerkelijk de ABS trillen als je vol in de remmen gaat. WAT IS DAT GAAF ZEG. Wauw..

Kortom zijn het dus een beetje gemengde gevoelens;
Ik vind de controller fijn, en het gamen kan me moeiteloos uren verder brengen. Maar doet de Xbox dat? Of gewoon het Gamen wat ik gemist heb (geen nieuwe spellen meer gekocht sinds x aantal maanden)?
Het is een beetje moeilijk te zeggen..

Toch zijn 2 dingen zeker.
Ik heb schik met de Xbox One.
Maar de PS4 gaat zeker niet geannuleerd worden!

Update 16-4-14:
Een erg groot negatief punt gevonden. Ik heb van het weekend een filmpje zitten maken met mijn GoPro. Het filmpje is 60fps, in 1080p. Dit komt overeen met het beeld-output van de games.. Dus dacht, dan kan ik eens in volle glorie kijken hoe het eruit ziet. Direct de GoPro op de xbox aangesloten, geen reactie.. ik dacht: misschien iets met drivers ofzo te maken, zet hem wel op een ext. HDD. DUS, gedaan.. mijn WD MyPassport Ultra eraan gehangen.. weer geen reactie! Na 10-15 minuten zoeken, toch maar het lieve google gebruikt. Wat blijkt? Dit 'ALL-IN-ONE' Media device, ondersteund geen USB-drives..

GEEN.. USB-DRIVES...

*capslock hier maar gelaten wat het is.. imagine me screaming the following:*
Welke wiz-kid bij Microsoft/Xbox heeft dit niet kunnen bedenken? Welke controleur/tester heeft zich hier niet aan gestoord? Mocht hij 1080p/60fps niet aan kunnen is tot daar aan toe, maar gewoon niks. Je kan de drive niet openen, niet vinden.. helemaal niks!
De 360 kon het..? Waarom zo een functie weglaten in jouw 'all-in-one media device'?

Heb jij ook een Microsoft Xbox One 500GB + Kinect + Titanfall?

Ik hoor graag reacties voor feedback. :)
Mooie review, kort maar krachtig!
Collega had deze pack ook gehaald uit engeland voor 349 GBP inclusief shipping naar NL alleen hij had over het hoofd gezien dat er in Engeland andere stopcontacten zjn haha
Haha ik kreeg er netjes een NL-stekker bij.. :)
maar dat is 420 euro(!), das een betere prijs moet ik zeggen..
leuke review. Ik moest wel lachen om het stukje hoe je zegt dat je geen nieuwe spellen voor je ps3 wilt kopen want geld verspilling, maar dan wel een Xbox one koopt voor 500+ euro omdat je niet kan wachten op de ps4 :)

over de negatieve punten:
- de HDD zou door de Juni update nu wel externe HDDs aan kunnen (alleen over gelezen nog zelf geen xbone dus kan het niet testen), dus dat punt zou tegen de tijd dat hij officieel in Nederland verkrijgbaar is niet meer gelden.
- maar ik begrijp de eerste van de 4 niet helemaal, wat bedoel je met 'Controllers geven geen 'player' aan'?
Thanks voor je reactie en vragen!

- Over de HDD, klopt. de update is binnen. Heb het alleen nog niet getest.. |:(
- Bij de 360, brande het xbox logo op de controller alleen links bovenin (player 1), alleen rechts bovenin (player 2) enz.. Bij de Playstation 3, brandde het lampje onder het nummer van welke player je bent. Bij de playstation 4, wijst de kleur van de LED-balk welke player je bent.
Maar bij de XBOX One...? Niks! Je ziet dat de controller aan staat, maar daar blijft het bij.
Situatie wordt dan alsvolgt: Ik zit met n maat (op de bank) Forza te spelen, en besluiten even te gaan roken. Gooien beide de controller naar t midden van de bank en lopen weg. Vervolgens kom je terug, en weet je niet welke controller van wie is? Heel onhandig dus.

Ik zie je zeggen NOG zelf geen xbone..
Ik heb de mijne te koop staan: V&A aangeboden: Microsoft Xbox One + Kinect + Forza5 + Controller + plug and playkit

PM'etje als je interesse hebt. de vraagprijs is een richtprijs :)
Inderdaad leuke review. Goed onderbouwd en duidelijk.
Waar ik benieuwd naar ben is (als je de PS4 ooit mag ontvangen) de vergelijking tussen de 2 consoles.
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak mbt games, controllers, uiterlijk, etc., maar ben wel benieuwd naar jou bevindingen.
Ik heb de PS4 gelukkig een tijdje in mijn bezit.
Ik kan er heel veel over vertellen, maar zal wat puntjes eruit pakken:

- Controllers
beide prettig, maar ieder heeft z'n kwaliteiten. Voor Race-games prefereer ik de Xbox One-controller. Voor shooters de PS4-controller.

- Interface
Werken beide snel. Mogelijk is die van Xbox One wat gemakkelijker, maar ik ben de XMB gewend van PS4 dus vind daar ook mijn weg makkelijk. Met Kinect praten tegen je xbox om een spel op te starten is een leuke gimmick.

- Uiterlijk
PS4, no doubt about it. Xbox One is net een oude Videorecorder..

- Games
Beide hebben een bagger aanbod qua games. Tot nu toe nog weinig wat mij echt kan stricken op beide. Mocht je een One hebben; Koop Forza. Nee geen gedoe, nu naar de winkel. Kopen dat spel.
Voor de PS4 heb ik nu BF4, en Watch_Dogs. Beide leuke spellen en ziet er grafisch mooi uit.

Winnaar?
Voor mij de PS4. vandaar dat de xbox te koop staat op V&A (link hierboven).
Maar dit is niet omdat ik hem 'beter' vind, maar zeker ook niet slechter.

Mijn punten om voor de PS4 te kiezen:
- Games (daarbij de E3 gevolgd te hebben, en opkomende games of voor beide komen.. of de sony-only voorkeur)
- Design (kleiner, neemt minder ruimte in)
- Vriendjes (Al mijn vriendjes hebben een voorkeur voor sony, dus ik had 0 vrienden op Xbox Live..)

Zoals je merkt aan mijn punten, is het meer omliggende redenen dat ik voor 1 van de 2 kies, dan de consoles zelf..
Ok, top.

Dus uit pure persoonlijke voorkeuren heb je gekozen voor de PS4.
Ik ga binnenkort ook een next-gen kopen en zie er al naar uit om de nieuwe games te spelen.
Thnx voor je post!
Wat blijkt? Dit 'ALL-IN-ONE' Media device, ondersteund geen USB-drives..

DIT IS NIET WAAR!!!

nieuws: Microsoft brengt Xbox One-update met ondersteuning voor externe opslag uit
Dit is een review van voor de update, 16 april..