Seagate Laptop SSHD (2016) (8GB flash), 1TB

Specificaties 1TB • 2.5" SSHD (SATA-600) • 5.400rpm - Bekijk alle specificaties

Seagate Laptop SSHD (2016) (8GB flash), 1TB Review

ManReadyForWar 13 april 2014, laatste update op 13 april 2014, 7.539 views

Seagate Laptop SSHD (2016) (8GB flash), 1TB

Pluspunten

• Er hoeft niks ingesteld te worden, werkt out of the box, ook in een PS4.
  • Past in PS4
  • Voordeling ten opzichte van SSD.
  • Ik merk geen warmteproductie of hitteoverlast.
  • Vlot, stil en snel. Het enige dat ik wel hoor is de blue ray speler en soms de koelfan.

Minpunten

• Er zijn geen negatieve punten.

Aankoop
Ik heb een PS4 gekocht en heb besloten hier direct vanaf het begin een grote harde schijf in te stoppen. Dit omdat ik verwacht dat de huidige schijf van 500GB toch snel te klein zal zijn. Daarnaast wil ik het apparaat wel wat sneller laten lopen. Ik schrijf deze review omdat andere PS4 gebruikers het wellicht ook interessant vinden. Hoe hij in de pc presteert kan ik dus niks over zeggen.

Ervaringen
Het is vrij lastig om hier aan te geven hoe goed of slecht de harde schrijf presteert omdat ik de oude schijf van mijn PS4 welgeteld maar 1 dag heb gebruikt. Wat ik merk is dat de PS4 erg snel opstart.

- Binnen 20 seconden is de PS4 opgestart, icoontjes waarvoor de PS4 verbinding moet maken met het internet zijn dan geladen.
- Ik twijfelde heel erg of ik wel een seagate harde schijf wou hebben. Twaalf jaar geleden heb ik een slechte ervaring gehad met seagate en koop sindsdien Western Digital.
Uiteindelijk heb ik deze gekozen omdat de reviews van de schijf in combinatie met de PS4 goed waren. Ik kon ook nergens zo snel een 7200 toeren 2,5 inch schijf vinden van 1 TB en had toch de behoefte aan snelheid.

Uiteindelijk ben ik erg blij met de koop. De schijf installeerde snel en werkte direct. Ik hoor de schijf niet draaien, dus prima.
De combinatie van 5400 toeren, cache en SSD lijkt prima te werken, de schijf is lekker vlot.
Ik heb gelezen dat de schijf naar 3 x opstarten pas op snelheid komt omdat hij dan de opstart bestanden op het SSD gedeelte zet. Ik heb hier niks van gemerkt, was te druk met Battlefield. Wat ik wel merk is dat de PS4 vlot navigeert en dat spellen net wat sneller opstarten dan met de oude schijf. Downloaden, alles verloopt snel.

Ik ben erg blij met de aankoop en heb er geen spijt van. In de boordeling heb ik hitteproductie en geluid harde schijf niet beoordeeld omdat ik niet weet hoe dit in een laptop functioneert. Voor PS4 bezitters is het wel goed om aan te geven dat ik na installatie slechts c.a. 850 GB aan ruimte overhad. De PS4 neemt dus standaard nogal wat ruimte in met installaties op de harde schijf.

Vervolg
Ik overweeg nu om ook eenzelfde schijf te kopen in mijn Macbook. Ik zou dan wel kiezen voor een schone installatie en geen clone van de oude schijf trekken om alle potentiële problemen maar uit te sluiten.
Ik vind een SSD simpelweg te duur en dit apparaat doet het prima.

Ik laat het weten als er nieuwe ontwikkelingen zijn

Heb jij ook een Seagate Laptop SSHD (2016) (8GB flash), 1TB?