Specificaties Actie, Avontuur-game voor de PlayStation 4 - Bekijk alle specificaties

Infamous: Second Son, PlayStation 4 Review

jimz93 11 april 2014, laatste update op 11 april 2014, 349 views

Infamous: Second Son, PlayStation 4

Pluspunten

• erg mooi
  • goede kwaliteit audio
  • variatie in ability's
  • lekker rond roamen in de stad om je gaven uit te testen

Minpunten

• FPS drops wanneer er teveel moet worden verwerkt.
  • lage herspeelwaarde (goed of slechte pad)

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Zelf heb ik Infamous Second son bij mijn PS4 bundel ontvangen, de voor mij eerste interessante bundel om de PS4 aan te schaffen. Tijdens het schrijven van deze review bevind ik mijzelf op 46% in het spel en kan ik dus nog niet Šlles goed beoordelen.

Ik heb de vroegere varianten van infamous niet gespeeld en kan daarom ook niet de vergelijking maken met deze games. Wel kan ik zeggen dat het hier (lijkt) te gaan om een geheel losttaand verhaal en dat je al snel meegesleept wordt hierin. Uiteindelijk draait het spel om het te pakken krijgen van Augustine, de leider van de "politiemacht" D.U.P. zoals te verwachten kom je echter voor een aantal obstakels te staan wat ervoor zorgt dat dit een hele uitdaging is.

Video / beeld:

Ik moet zeggen dat ik het spel er erg goed uit vind zien, zeker voor een console valt mij het oog aan detail op wat de makers van deze game hebben weten te verwerken. Een van de dingen die me hierbij te binnen schieten zijn de reflecties in de regenplassen op straat. In de review van tweakers werden ook de lichteffecten genoemd. persoonlijk vind ik dat deze minder naar voren komen wanneer er gebruik wordt gemaakt van de ability's in daglicht. In de nacht hebben ze echter wel een duidelijke meerwaarde qua lichteffect.

Audio:

Ik werd aangenaam verrast door het detailniveau van de audio in Infamous second son (ik zal het verder in deze review afkorten tot ISS). Zelf maak ik gebruik van een 5.0 setje (waarbij de PS4 is aangesloten op een receiver). Hierbij viel het me op dat achtergrond geluiden zoals een protesterende menigte, een auto of een meeuw mooi tussendoor naar voren komen, waar stemmen en gebruikte krachten meer op de voorgrond te horen zijn.

Performance:

Over het algemeen draait het spel stabiel. Helaas heb ik wel ondervonden dat wanneer er veel object/personen in de buurt aan het bewegen gaan waaronder de speler zelf er een significante FPS drop plaatsvind. Hierin was ik wel wat teleurgesteld. Gelukkig heb ik deze ervaring slechts 3-4 x duidelijk opgemerkt in de +/- 12 uur die ik het spel gespeeld heb.

Gameplay:

De gameplay vind ik erg goed voor mij is het uitdagend genoeg (ik ga regelmatig eraan en probeer dan nieuwe tactieken uit om mijn vijanden te overmeesteren) ook is het erg leuk dat er een capture functie ingebouwd zit. Hierdoor word de vijand niet afgeslacht maar spaar je zijn/haar/ leven door ze vast te binden (dit gaat erg snel en werkt efficiŽnt) Voor elke capture word krijg je als speler een punt en na een 6 tal captures (geloof ik?) krijg je de mogelijkheid een super ability te doen die de hele nabije omgeving doet wegvagen. Bijzonder handig in gevechten tegen meerdere vijanden. Helaas is het wel het geval dat wanneer je een aantal "stacks" hebt en per ongeluk een vijand eliminate deze stacks geleegd worden. Hier heb ik zelf een aantal keren last van gehad waarna ik teleurgesteld opnieuw begon aan de stacks op te bouwen. Daarnaast is het mogelijk gebruik te maken van meerdere ability's die zorgen voor voldoende variatie in het uitschakelen van je vijanden :)

Verder vind ik het heerlijk om gewoon de stad vrij te ontdekken en hierbij gebruik te maken van de beschikbare krachten. Hiervan heb ik nog geen genoeg kunnen krijgen :*)

Herspeelwaarde:

Ik zal dit spel niet snel opnieuw spelen om het slechte pad te kiezen, dit omdat je van te voren kan zien welke ability's dat pad vrijgeeft en er slechts een handjevol beslissingen zijn in de verhaallijn waarin je kan kiezen om iemand goed of slecht te behandelen.

Heb jij ook een Infamous: Second Son, PlayStation 4?

Reviews door de redactie

Ik kan kort zijn, prima review waar ik het in grote lijnen mee eens ben.
De paper trails vond ik persoonlijk erg tof en hoop snel iets soortgelijks te zien want het spel ligt nu maar te wachten tot ik hem weer oppak waar ik geen reden voor heb.
inderdaad, alleen het free roamen is wel nog eveng rappig en het aanklooien. daarnaast is er de optie om bepaalde dingen te verzamelen maar daarmee ben je wel ťrg repetitief bezig..