Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB Review

Lexis 10 april 2014, laatste update op 10 april 2014, 607 views

Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB

Pluspunten

• De prijs en het gemak van de (software) installatie. Je plaatst hem gewoon naast je HDD en installeert een driver in Windows (7/8).

Minpunten

• De gaatjes in de 3.5" adapter zaten niet op de juiste hoogte en afstand van elkaar. Heb hem provisorisch vastgezet. (Coolermaster kast). Hij werkt alleen met Windows 7/8.

Ik heb de disk vandaag in gebruik genomen en voor zover ik kan zien werkt het prima, mijn systeem is merkbaar sneller.

Het installeren gaan niet moeilijk. Er is een datakabel meegeleverd, maar die is niet erg lang. De adapter om hem in een 3.5" slot te bouwen is voorzien van gaatjes die niet aansluiten op die in mijn 3.5" bay. Ik kreeg met moeite een schroef scheef in het gat, zoals op de foto te zien is.

Of de prestaties vergelijkbaar zijn met een SSD als volledige vervanging van een HDD, dat denk ik niet. Maar het gemak en prijs maken dat sowieso goed.

Ter verduidelijking, deze disk wordt met behulp van drivers gebruikt voor caching. Voor zover ik weet zijn er alleen Windows drivers, die je overigens moet downloaden, er is geen disk meegeleverd.

Heb jij ook een Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB?

op welk moederbord?
Asus P8H61PRO, ik zal het er bij zetten.
Ik heb geloof ik het foute geheugen er bij staan. Groote is goed, type d8 ik niet.

[Reactie gewijzigd door Lexis op 10 april 2014 21:34]

Mag ik vragen waarom je voor een 8 Gb caching SSD bent gegaan terwijl je voor 10 euro extra een volwaardige SSD hebt? Bijvoorbeeld deze : pricewatch: Kingston SSDNow V300 60GB (42,25 euro)

Dat lijkt mij toch een snellere oplossing voor een paar euro meer.
(Hij is 32Gb. )
Ik wilde hem juist vanwege het cachen, omdat ik geen zin heb/had om het besturingssysteem te verplaatsen.
Waarom zou hij alleen met Windows 7 of 8 werken? Afgezien van TRIM support die onder die OS'en wel aanwezig is, is het gewoon een harddisk voor je pc, al zet je er FreeDos of Ubuntu op, geheid dat het werkt. Dat is geen minpunt.
Maar werkt dat cachen dan ook? Of is dat de TRIM support?

Standaard zie je hem ook niet als drive trouwens, hij is/wordt ook niet geformatteerd. Geen idee of de hardware gebruik als gewone schijf toestaat.

[Reactie gewijzigd door Lexis op 10 april 2014 21:33]

De 'cache' is een fuctie uit de Sandisk software. Zonder die software is de SSD ook bruikbaar als een normale drive. Je BIOS / EFI herkend hem toch ook als een normale drive?

Wij gebruiken deze dingen in onze standaard mini-desktop-build en zonder die software erbij, dus als normale huis-tuin-en keuken SSD. Prima waar voor het geld!
Ja Windows ziet hem als ATA device in de device manager.
Ik zie ook dat in Windows de optie om hem als Cache te gebruiken aan staat.

32-40 euro is niet veel geld. Ik heb hem tijdens de lunchpauze ingebouwd, als cache inbouwen scheelt een hoop werk :)