Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB Review

Lexis 10 april 2014, laatste update op 10 april 2014, 609 views

Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB

Pluspunten

• De prijs en het gemak van de (software) installatie. Je plaatst hem gewoon naast je HDD en installeert een driver in Windows (7/8).

Minpunten

• De gaatjes in de 3.5" adapter zaten niet op de juiste hoogte en afstand van elkaar. Heb hem provisorisch vastgezet. (Coolermaster kast). Hij werkt alleen met Windows 7/8.

Ik heb de disk vandaag in gebruik genomen en voor zover ik kan zien werkt het prima, mijn systeem is merkbaar sneller.

Het installeren gaan niet moeilijk. Er is een datakabel meegeleverd, maar die is niet erg lang. De adapter om hem in een 3.5" slot te bouwen is voorzien van gaatjes die niet aansluiten op die in mijn 3.5" bay. Ik kreeg met moeite een schroef scheef in het gat, zoals op de foto te zien is.

Of de prestaties vergelijkbaar zijn met een SSD als volledige vervanging van een HDD, dat denk ik niet. Maar het gemak en prijs maken dat sowieso goed.

Ter verduidelijking, deze disk wordt met behulp van drivers gebruikt voor caching. Voor zover ik weet zijn er alleen Windows drivers, die je overigens moet downloaden, er is geen disk meegeleverd.

Heb jij ook een Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB?