Specificaties 3.5" behuizing met USB2.0, eSATA - Bekijk alle specificaties

Startech.com SATDOCKU2EEU Zwart Review

wvervuurt 7 april 2014, laatste update op 7 april 2014, 136 views

Startech.com SATDOCKU2EEU Zwart

Pluspunten

• Doet wat het moet doen
  • Schijven eenvoudig te plaatsen en verwijderen

Minpunten

• Lijkt aan de trage kant
  • Geen ruimte om schijven incl. schroeven / ophanging te plaatsen, terwijl dat makkelijk had gekund

Mobiliteit Score: 3
Simpel kastje, doet wat het belooft en lijkt na een paar keer gebruiken een prima aankoop. Ik vond de transfer niet erg snel gaan (paar uur voor 250GB), maar ik durf niet te zeggen of dat door dit kastje komt of door de harde schijf en USB-aansluiting die ik gebruikte.

Het klepje brak bij mij al heel snel af, niet zo degelijk, maar het is een vrij nutteloos klepje dus dat is geen gemis.

Vervelender, is dat schijven niet in dit kastje passen als er nog iets in de schroefgaatjes zit. Bijv. bij het switchen van 2,5" schijf tussen laptops, moet je dus de ophanging van de schijf uit de schroefgaatjes halen, voor de schijf in dit dock past. De behuizing is vrijwel helemaal hol, dus ik heb dat zelf opgelost door een sleuf te boren in de behuizing, niet zo mooi maar wel veel gemakkelijker :). Het is jammer dat de fabrikant niet zelf een sleuf voor schroeven heeft opengelaten, dat had makkelijk gekund.

Ik heb dit dock alleen gebruikt onder OS X (10.8 en 10.9), daarin werkte mounten probleemloos en direct zoals verwacht.

Heb jij ook een Startech.com SATDOCKU2EEU Zwart?