HTC One (M8) 16GB Grijs Review

radiotrib 4 april 2014, 1.664 views

HTC One (M8) 16GB Grijs

Pluspunten

• alles

Minpunten

• niets

Nadat ik naar de London Launch van 25 Maart ben gegaan ben ik geswitched van mijn HTC One M7 naar een nieuwe HTC One M8.Kijkend naar de show verwachte ik een nartuurlijke upgrade, maar niets kon mij echt voorbereiden voor dat eerste gevoel dat ik had met de One M8 in mijn hand. HTC heeft zichzelf overtroffen met dit nieuwe design. De HTC One M8 voelt zo goed aan dat ik mezelf betrap op het uit mijn zak halen en spelen met de HTC One M8 zels wanneer ik hem niet eens nodig heb.

De software is ook vernieuwd op een manier die ik me niet kon indenken. Ik ben altijd een grote fan van HTC Sense geweest en Sense 6 is een enorme verbetering als het gaat om performance, grootte en gebruiksgemak. Huidige telefoonprocessors zijn enorm krachtig, maar anders dan voor de flat-out performance te gaan (waar het ladingen vol van heeft) wordt een deel van de kracht van de machtige Snapdragon 801 gebruikt om de gebruikerservaring “luxer” te maken. op bepaalde plekken vond ik detailistische touches die bijna onmerkbaar zijn, maar die de gebruiker een verfijnd gevoel van soepelheid, elegantie en luxe geven. Een perfecte processor voor zo’n stijlicoon.

Ik ben geen professionele fotograaf, maar ik heb veel Photoshop werk gedaan. De nieuwe camera en galerij software op de M8 zijn fantastisch. Iedereen die mij de effecten heeft zien showen is snel gewonnen door hoe makkelijk en slim deze effecten zijn. De ‘hobby-fotografen zijn net zo onder de indruk van de handmatige controls die ingeteld kunnen worden om de automatisch modus aan te vullen. Regelmatig gebruikte instellingen kunnen zelfs opgeslagen worden als een nieuwe preset die het camera menu aanbiedt als deze gesaved zijn.Fotokwaliteit is alles dat ik nodig heb van een telefooncamera en de video geluids- opname/reproductie is zeer goed. Ik weet niet of er ee noise-cancelling microfoon in de M8 zit, maar de M8 lijkt zeer goed in staat om het voorgrond geluid goed weer te geven.

Als musicist zijnde is het geluid zeer balangrijk voor mij, met hoofdtlefoon en speakers. Boomshound op de M7 was goed, maar het voelde altijd alsof het geluid van de speakers en de hoofdtelefoon ‘misvormd’ werden door de Beats equalizer instelling en het geluid van de speakers aan de smalle/zachte kant waren zonder Beats. HTC heeft deze zwakheden bijzonder goed aangepakt bij de M8. Het geluid is gewoon groter!! Niet alleen een beetje luider (HTC zegt 25%) maar belangrijker, het dynamisch bereik is breder en het algehele geluid is helderder. Als de M7 smartphone speakers opnieuw gedefinieerd heeft, heeft de M8 Boomsound zelf geherdefinieerd. Overstappen van de M7 naar de M8 was van een gewoone smartphone naar de M7 overstappen.

De rest van Sense 6 is net zo indrukwekkend. Ik hou van Blinkfeed en Sense TV en terwijl HTC de interface en de interne componenten heeft verbeterd voelen ze nog altijd vertrouwd voor elke Sense 5 gebruiker.

Éen van de grootste veranderingen zit in de organizatie. Sense 6 modules en kern zijn nu beschikbaar in de Google Play Store en upgrades/updates worden net zo uitgevoerd als elke andere app. Dit zou tijd tussen de uitlevering van verbeteringen en add-ins drastisch verbeteren en kan heel goed leiden tot een nog grotere verbetering van de tijdigheid van Android-updates. Hieraan gekoppeld het feit dat HTC heeft aangekondigd de API voor de; camera software, Blinkfeed en andere modules te publiceren. Dus kijk ik er naar uit om 3rd party add-ons en tools te zien verschijnen in de market.

Ik vind het moeilijk een enkele zwakte in dit device te identificeren en daarom kan ik zonder meer deze telefoon bij iedereen aanbevelen die zijn telefoon upgrade dit jaar.

Heb jij ook een HTC One (M8) 16GB Grijs?

Komt op mij een beetje over alsof je de specslist gelezen hebt en maar gelijk een fanboy-review geschreven hebt. Als je zegt dat "alles" goed is en "niets" slecht dan hebben we daar natuurlijk geen reet aan. Ik zou graag een meer kritische review zien.

Kun je hier verder op in gaan? Nu snap ik namelijk echt niet wat dat verfijnde gevoel dan doorgeeft..
I think you need to get hold of one and play with it now that the phones are available in NL ... It's to do with non-paginated scrolling and quick fade effects under overlays .. it just makes everything 'feel' smoother. Apple are artists at doing it - making a slowish processor feel quicker. Now HTC have done it with a really fast one.

(excuse the English but on-the-fly I can't do very good Dutch :) )
So, more animations?

Actually, Apple got criticised alot for it's iOS 7 update, with one of the main points being the slow animations, which although looked nice, didn't make for a quick device.

Also, no negative points for the camera?

I would take another look at the M8 after a couple of weeks. Such a thing as a perfect device simply does not exist.

I do agree with you on the fact that HTC putting their apps in the playstore in a good thing indeed. This allows for much faster updating/bugfixing.
Ik ben ook HTC fan maar dit komt wel erg ongeloofwaardig over ...
Alles heeft minpunten (helaas ...)
Mybe I'm still over enthusiastic about it .. perhaps the novely hasn't worn off yet, but my M8 after 10 days getting used to it, does everything I want it to do, as well as I want it to ... so what is there that I should find wrong with it ?? ...

I'm not a gamer so I can't comment on its gaming performance,
I'm not a pro photographer I'm a snapshot photographer so I can't be negative about the camera,
It gives me an average 28 to 30 hours of my kind of usage on a single charge ... and it recharges at least 3x faster tthan my M7 .. so I can't diss the battery
Boomsound is just plain better ...

You tell me .. what not to like in you're a user in my position with my wishes ...

and that's what this section is .. USER reviews.

[Reactie gewijzigd door radiotrib op 4 april 2014 14:33]

Dan had je net zo goed een Moto G kunnen halen, die kan dit allemaal ook makkelijk. Een gebruiker van een One M8 is waarschijnlijk net wat veeleisender.
You don't get Sense with a Moto8 and I buy HTC because it provides me with Sense .. it's my OS/UI of choice. If HTC sold Sense to other manufacturers I might be tempted to look ellsewhere but until then .. sorry ..
Dan flash je er Sense op. Kan ongetwijfeld wel. Of je koopt een M7, die voldoet dan ook ruim.

[Reactie gewijzigd door mincedmeat op 4 april 2014 14:38]

Velen willen niet flashen of extra dingen moeten doen om iets erop te krijgen wat ze er graag standaard op willen hebben.

Ik zeg ook vaak dat vele dingen die standaard niet kunnen op mijn iPhone makkelijk kunnen als ik hem ff jailbreak.
Maar dan begint men erover dat het standaard erop moet zitten etc.
En daar hebben ze op zich een punt mee. Sense vind ik na iOS ook het fijnste werken en het mooist.

Leuke review verder en leest lekker weg.
Maar iets meer kritische noten zou wel mogen, maar snap dat je enthousiast bent.
Hou zelf nogal van MIUI, wat mij betreft de beste skin, of zeg maar complete overhaul van Android. Ook beter dan iOS als je het mij vraag, maar laten we die discussie niet beginnen :P
Heb hem zelf sinds afgelopen zaterdag in huis.
P R A C H T I G toestel!
Ben er zeer tevreden over, geluid perfect, camera voor een telefoon prima!

Als Hasselblad telefoons zou gaan maken zouden een aantal tweakers klagen over de geluidskwaliteit.
8)7
geen minpunten kan niet kloppen want techniek kan altijd beter