Specificaties Rad. HD7950 (900MHz), 3GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 Review

Jiji32112 31 maart 2014, 550 views

Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk te installeren
  • Goede kwaliteit
  • Makkelijk overclockbaar

Minpunten

• Als hij heet wordt (wanneer je bijv. Bf4 5 uur lang non-stop achter elkaar speelt) gaat het geluid van de koeler iets harder)
  • Redelijk duur maar je krijg zeker waar voor je geld
  • Redelijk lang

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Dit is mijn eerste reviews in het tweakers forum.

Ik heb deze videokaart minder dan een jaar geleden gekocht bij Salland wat inmiddels failliet is. Salland had hem eerst niet op voorraad omdat het een "schaars product" zou zijn geweest. Maar na een maand (!!!!!) kreeg ik hem eindelijk. Meteen mijn pc opgestart en hij deed het al. Nadat hij ge´nstalleerd was en de drivers geŘpdatet waren had ik direct call of duty opgestart en draaide meteen al goed. Toen battlefield 4 uitkwam heb ik dat gekocht en hij draaide daar eigenlijk altijd boven de 70 fps i.c.m. mijn Intel i5 3350p. Nooit problemen mee gehad dat hij te warm werd. Zelf ben ik nog nooit heel ver gegaan met overclocken, echter op kleine overclocks haal je er wel betere prestaties dus ook ik games en toepassingen zoals rendering van films of clips voor YouTube ofzo. Zoals ik eerder zei, hij blijft heel koel maar door de 3 ventilatoren maakt hij ook wel veel geluid, echter is dit niet storend, nooit last gehad van mensen die zeiden dat mijn pc te veel geluid maakt via Skype of teamspeak. Nu is een toetsaanslag van mijn logitech toetsenbord nog harder dan de ventilatoren. En zoals mensen zeggen, je pc maakt evenveel geluid als je luidste component (was bij mij de casefans). Ik denk dat ik redelijk alles heb beschreven wat ik heb ervaren, nooit problemen mee gehad dus zeker een aanrader!

Veel plezier, Joost

• i5 3350p
  • Coolermaster k380
  • Xfx 550w voeding

Heb jij ook een Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3?

"Als hij heet wordt (wanneer je bijv. Bf4 5 uur lang non-stop achter elkaar speelt) gaat het geluid van de koeler iets harder)"

Zet 'Cool & Quiet' eens uit in je bios. Mijn 7950 Windforce-3 hoor je niet en ik speel ook BF4.
Mijn PC is sowieso geluidsloos :P
Inmiddels CM690 III die doet het wel goed hoor, kwam dus gewoon door dat goedkope kastje van mij, alsnog bedankt! :)
Heh, okÚ man. Geen probleem. Heb zelf een CM Stacker 830 Evo met orange/black paint (zelf gespoten hehe).
Nooit van die kast gehoord! ;)

*googleled de kast*

Niet mijn smaak qua bouw, maar ik kan begrijpen dat die orange black paintjob er mooi op is ;).
Je bent trouwens een heel actief lid zie ik wel :)

Groeten, Joost