Nokia E71 Grijs - Reviews

Specificaties 2,36" • 320x240 (QVGA) • 110MB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Nokia E71 Grijs Review

mannelNewbie 12 januari 2009, 1.742 views

Nokia E71 Grijs

Pluspunten

• geen bouw kwaliteit
  • goed geluid
  • prachtig design

Minpunten

• toestel doet niet wat beloofd wordt
  • veel software problemen
  • Wifi functie onbetrouwbaar.

Op papier lijkt de Nokia E71 een zer goed toestel met veel features, alleen in de praktijk werkt de Wifi niet altijd of is op z'n minst erg onbetrouwbaar. Verder veel software problmen.

Wifi werkt bij mij thuis niet omdat volgens Nokia er een probleem met mijn routers is (KPN/Speedtouch en Linksys). Dit ondanks het feit dat de voorganger van de E71, de E61 prima via mijn Wifi netwerk werkte, evenals drie andere laptops. Nokia is al enkele maanden bekend met het probleem maar heeft geen oplossing (behalve het probleem bij de router leggen). Volgens Nokia's eigen news forums zijn er ook problemen met Netgear routers. Wat mij betreft mag Nokia wel eens zijn advertenties aanpssen en vertellen dat de E71 niet met alle routers werkt. Zeer teleurstellend.

Dus als je een E71 wil kopen; let op de WIFI functie is op z'n minst onbetrouwbaar en Nokia gaat je niet helpen.

Verder goed toestel, degelijk en goede geluidskwalitiet.

Heb jij ook een Nokia E71 Grijs?

Je kunt de software ook updaten op nokia.com met een tooltje?
Misschien wel een optie voor je?
Toets *#0000# om de softwareversie te controleren.
Welke versie heb je er op staan?

Misschien is het routerprobleem wel iets wat in de instellingen veranderd kan worden.
Je moet eens kijken bij de w-lan wizard.
Misschien heb je wel een Linksys router en heb je een keer verbinding gehad met een andere linksys met een andere sleutel, dan pakt hij hem natuurlijk niet.
Zelf heb ik de E51 gehad en nu de E66 en ik heb nog nooit ergens last van gehad?

[Reactie gewijzigd door Caris op 12 januari 2009 15:06]