Specificaties GF GTX 260 (666MHz), 896MB DDR3 - Bekijk alle specificaties

XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 Black (GX-260N-ADB9) Review

Dostya 11 januari 2009, laatste update op 11 januari 2009, 2.107 views

XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 Black (GX-260N-ADB9)

Pluspunten

• Prestaties.
  • Uiterlijk.
  • Prijs.
  • XFX Support.
  • Eenvoudige install.

Minpunten

• Erg groot.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Inleiding:
Hier is dan mijn eerste review ik hoop dat ik er genoeg aandacht aan heb besteed!
Hiervoor had ik een MSI8800NX320MB in SLI draaien maar helaas ging er 1 kapot en ze waren niet meer te koop dus ging ik op zoek naar een andere kaart.
het was niet zo makkelijk omdat ik veeleisend ben.
Het moest van nVidia zijn.
Het moest zwart zijn.
Sneller dan de SLI opstelling die ik met de 8800 had.
Dus ik kwam op deze GTX260 uit.

Eerste indruk:
Toen ik de videokaart binnenkreeg had ik een grote zwarte doos voor me.
Binnen in de doos zat een andere doos met daarin de videokaart, verloopkabeltjes, VGA->DVI connector, VGA->HDMI connector en Far Cry 2.
Het zat allemaal zeer goed verpakt alles netjes in plastic en beschermd door schuim.

Technische gegevens:

Inbouw:
Dat ging allemaal zeer makkelijk.
Ik haalde mijn 8800 eruit en zette de nieuwe GTX260 erin, daarna sloot ik de 2 stroomkabels erop aan die eerst in de 2 8800 zaten.
2 schroefjes erin en toen de PC aan.

Installatie:
Ik heb de drivers van de nvidia website gehaald en die geinstalleerd en ik ben meteen gaan gamen om te kijken hoe het draait.
En alles werkte prima.

Temperatuur:
Idle is de GPU niet warmer dan 40gr en de fan draait niet meer dan 40%.
Stressed kwam ik niet hoger dan 80gr uit.
Idle hoor je het geluid van de fan eigenlijk niet, tenzij je echt met je oor bij de kast gaat zitten.
Stressed hoor je hem wel maar echt last heb ik er niet van, dat zal komen omdat ik eigenlijk altijd muziek heb draaien, maar ik zal niet ontkennen dat de meeste er wel last van zullen hebben.

Benchmark:
Ik heb geen uitgebreide benchmarks maar die zal ik nog snel plaatsen, wel kan ik nu simpele uitleg erover geven.

de volgende games heb ik gedraaid:
Crysis Resolutie 1440x900, AA 2X, High
World in Conflict Resolutie 1440x900 AA 2X, High
3DMark Vantage Resolutie 1280x1024

In Crysis loopt het spel eigenlijk heel soepel, ik heb geen last van FPS drops of wat dan ook.
Gemiddeld haal ik 60FPS met drops soms naar 45 en uitschieters naar boven van 70.

In World en Conflict haal ik gemiddeld 80FPS met uitschieters naar 120 en drops naar 30 (als er een paar nukes tegelijk gegooid worden)

3DMark Vantage heb ik ook gedraaid en de eindscore was 11137, de score kan veel hoger maar mijn GPU wordt beperkt door mijn systeem, maar ik ben van plan om dat in de toekomst te verbeteren.

Nogmaals, ik zal zo snel mogelijk een uitgebreide benchmark plaatsen!

Conclusie:
Een prima kaartje voor dat bedrag.
Presteert goed en eigenlijk op dit moment niet in SLI nodig want in zijn eentje kan hij de nieuwste games prima draaien.

• 8GB, OCZ2N800SR4GK, XTC NVIDIA
  • AMD Athlon64 X2 6000+
  • XFX N750a SLI
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 Black (GX-260N-ADB9)?

Bij positive eigenschappen staat XFX support, maar hier zeg je niets over in je review.
Verder overigens een prima review
Verder overigens een prima review
dat heb ik uit eerdere ervaringen met XFX (zelfde dag, ander product)
heb de kaart hier ook. Prima ding, loopt op 700/1540/1250 zonder enig probleem.
Leuke review, wat meer fotos enzo had leuk geweest, maar goed.

Waar ik erg verbaasd over ben is: Crysis Resolutie 1440x900, AA 2X, Very High

Average 60 FPS, Min 45 :O
Inderdaad.., lijkt me niet echt te kloppen.
foutje van mij.
het is veranderd.
Mooi en goed gevulde kast! Toppie. ;)

Op High zou het kunnen, geen idee wat High betreft. Bedankt voor de opheldering!
Jammer dat xfx die lelijke cooler erop zet, het mooie pcb met al die zwarte en groene componenten is nouw juist waar ik zo naar zit te kwijlen bij xfx
Bedankt voor je review. Tip: Als je daarover een oordeel geeft (en dat doe je), zet er dan de nominale prijs (aantal euries) bij. Dat scheelt de lezer zoeken.
Het moest van nVidia zijn
Hoezo?
Wat mij eerst tegen hield van de aankoop van deze kaarten was de geluidsproductie. Die GTX280 maakt geloof ik veel herrie maar de GTX260 Black van XFX draait stressed niet harder dan 40% is dan dan nog zeer acceptabel. Idle hoor je bijna helemaal niet meer en dat is erg fijn voor een rustige, stille omgeving. De temps van mijn 260 gaan stressed niet ver over 70c heen en dat is zeer netjes.

Ik kan me nog goed herinneren wat voor een herrie mijn 6800GT vroeger maakte. Bah! Dat was de reden waardoor ik eerst bij passiefgekoelde kaarten bleef maar ik had toch wat extra performance nodig. Toen ben ik van een passieve 9600GT naar de GTX260 gegaan. Naar mijn mening een top keuze en jammer dat ik dat niet eerder had gedaan.