Specificaties 27" @ 1920x1080 (A-MVA, 4ms) - Bekijk alle specificaties

BenQ GW2760HE Zwart Review

Jefixed 29 maart 2014, 4.328 views

BenQ GW2760HE Zwart

Pluspunten

• Super mooie kleuren, geweldige grootte, mooi design, makkelijk in te stellen, geweldige kwaliteit.

Minpunten

• Nog geen negatieve punten gevonden!

Ik heb deze monitor eergister besteld, en heb hem gister binnengekregen. Alles zat goed in de doos, alles was zeer goed beschermt. Ik kon het scherm direct uitpakken, en meteen in elkaar zetten. Het enigste wat je even nodig hebt is een schroevendraaier om de poot in elkaar te zetten, strak aandraaien en stevig is ie!

Design vind ik er heel mooi uit zien, gewoon heel strak, alles mooi afgewerkt. Ik dacht eerst dat de toetsen touch-screen waren omdat ik de toetsen aan de zijkant niet kon indrukken, na een aantal minuten kwam ik erachter dat de toetsen op de achterkant zaten ( 8)7 ).

Ik heb direct mijn HDMI kabel (vanaf mijn PS4) aangesloten op het scherm, even de HDMI ''mode'' geselecteerd, en er kwam direct beeld.
De scherm grootte is echt ideaal, het is zo'n mooi groot scherm, perfect voor alles!
Ik gebruik het zelf voor gamen, en daarvoor is de monitor uitermate geschrikt.

Ik heb meteen het spel Battlefield 4 opgestart, en het loopt allemaal gewoon soepel. Echt top!
Door de het VA-panel zijn de kleuren ook super, vanuit elke hoek heb je perfecte kleuren.

Ik had daarvoor al wat reviews over de monitor gelezen, toen stond er op één website (van een gebruiker) dat de monitor niet vanuit de fabriek gekalibreerd is. Ik weet niet waar die het vandaan haalt, ik merk helemaal niets aan de kleuren! Het ziet er gewoon top uit.

Al met al, een super goede monitor en zeker voor de prijs van maar ¤195,99 (bij Bol.com / Mediamarkt).
Zoek je nog een 27 inch monitor, dan is dit sowieso een aanrader.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn review hebben gehad!
Nog vragen?

Met vriendelijke groet,
Nick (Jefixed)

Heb jij ook een BenQ GW2760HE Zwart?

Als ik bij System information kijk via het OSD, dan zie ik GW2760HM staan. Heb jij dat ook?
Bedankt voor de review Nick!

Ik gebruik op dit moment een 24" LG W2442PA scherm maar heb gisteren, extreem ongelukkig, met een bierdopje tegen mn scherm gegooid en nu zit er een klein gaatje in met dode pixels.. Huilen 8)7

Ik was aan het oriënteren op een nieuw 24" scherm, maar dacht: waarom geen 27"? Ik ben semi-pro gamer en zoek een scherm met enigszins lage responstijd. Maar het belangrijkste voor mij is weinig backlight bleeding en ghosting.

Hoe bevalt de BenQ op dit gebied? En klopt het dat de randen van het scherm erg glossy (weerspiegeld) zijn? Ik ben daar persoonlijk niet zo'n fan van.

Mijn andere optie is de LG 27EA33V, aangezien mijn budget rond de 150 - 200 ¤ is.
Beste stin00,

Ik heb dit scherm nu bijna een maand, ik heb hem aangesloten op mijn Playstation 4.
Ik ben ook een fanatiek gamer, ik speel vooral Battlefield 4.
Ik kan niets anders zeggen dat dit scherm uitstekend geschikt is voor gaming.

De grootte is ook echt fantastisch, ik zit er ongeveer 1/1.5 meter vanaf, van een verdere afstand is ook prima (heb ik ook getest).
Ik vind de prijs-kwaliteit verhouding prima.

De randen weerspiegelen wel iets ja, maar het wekt bij mij geen irritaties op (ik kan snel geïrriteerd raken door bepaalde dingen, dus dat is een goed teken).
De speakers verrichten ook prima werk, voor de duidelijkheid: de knopjes staan op de achterkant. Dus stel je koopt hem, moet je niet zoals ik als een gek aan de zijkant gaan drukken ( 8)7 )

Dit is ZEKER een aanrader!

Met vriendelijke groet,
Nick
misschien een stomme vraag maar waarom staat dit beeldscherm niet op eigen website van benq?XD

dank je voor deze review btw XP

MVG,
Arjan
Ik ben ook naar een antwoord van deze vraag op zoek.
Ik heb geen flauw idee, misschien omdat er alweer nieuwere op de markt zijn?
Ik heb deze gewoon gevonden in webshops :P

MVG,
Nick / Jefixed
ja ik had hetzelfde ;) maar is dit beeldscherm even goed als bijvoorbeeld een IPS scherm van LG?
Ik weet uit eigen ervaring dat de goedkope IPS panelen van LG bagger zijn, slechte kleuren, slecht contrastm gigantisch veel backlight bleeding. Ik heb het dan over dit model: productreview: LG 24EA53VQ-P Zwart review door Areo. Als je voor redelijke goede kijkhoeken gaat (tov goede kijkenhoeken bij IPS en slechte bij TN) en goede contrast (tov van slecht bij TN en IPS) moet je voor een VA paneel gaan. Let wel VA panelen hebben vaak wel wat slechtere response evanals IPS tov TN.
Ik heb hier ook een ''LG Flatron IPS224'' staan, dus ook met IPS-panel. Ik wou eerst PER SE een scherm met IPS-panel, omdat ik dan dacht (zoals velen) dat je dan de beste kwaliteit hebt. Als ik deze twee schermen vergelijk, zie ik weinig verschil. Alleen mijn voorkeur zou toch uitgaan naar de BenQ, omdat ie groter is en wat luxer ;)
hey Jet,

Mooie review. ik heb dit scherm ook op het oog.
Al enige minpunten kunnen bespeuren?
Ik ga hem voor pc gaming en voor mijn ps4 gebruiken!

kortom, ben jij nog steeds tevreden?

Groetjes Kups
Ik ben nogsteeds hartstikke tevreden!
Het scherm doet gewoon wat ie moet doen, prachtige beeldkwaliteit en een geweldige grootte. Besturing is makkelijk.
Ik speel vaak BF4 op m'n PS4 en het loopt allemaal gewoon soepel, het scherm heeft 4ms delay en daar merk je echt helemaal niets van!

Zoek je een 27 inch ''gaming'' monitor? Dan is dit ZEKER een aanrader!
Vragen? Stel ze!!!

Jefixed
Hey Jet,

Ik heb nog wat gelezen op internet en ik hoor verschillende mensen zeggen dat het scherm best veel geluid maakt?!? Ervaar jij dit ook zo?

Mvg, Kups
Thanks voor je vraag!

Het scherm maakt helemaal geen geluid zelfs... Althans: Ik hoor echt niets, ook als ik er met m'n oor naast zit.
Ik weet niet waar die mensen dat vandaan halen? :X

Nog meer vragen? Stel ze :-)
Jefixed
Wat is de refresh rate van deze monitor?! Neig er erg naar om deze monitor te kopen, zeker gezien de prijs.
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van deze monitor. Probeer nu de kleuren een beetje "mooi" te krijgen. Wat voor instellingen gebruik jij qua contrast etc. Ik ben benieuwd. Gebruik de monitor voornamelijk voor de ps4/ps3 en voor m'n mediacenter.
Heb niets veranderd.
Beste Nick,
Kun jij bevestigen of type HE een flicker-free panel heeft?
Op de site van Benq kan ik hier niets over vinden en specs bij diverse webshops wijken nogal af.
Ja dat heeft ie :-)

Nick
Jet, ik heb hem ook aangeschaft.
Van je review was niets gelogen, echt een super scherm :)

Groetjes Kupsani
Hoi Nick,
Ik wil het geluid wat binnenkomt op de HDMI-ingang door mijn speakerset laten afspelen en niet door de monitor zelf, is de geluidskwaliteit op de audio-uit nog een beetje goed te noemen nadat het signaal door de monitor is geweest?
Alvast bedankt.
De audio is zeer goed via het scherm, al was ik voor aanschaf bang dat het gewoon weer matige geluidskwaliteit zou zijn, zoals bij de meeste ingebouwde speakers. Ik was eerst ook van plan speakers aan te sluiten, maar de audio in de monitor zelf vond ik mooier, dus heb ik het niet gedaan.