Specificaties 8 speed DVD-brander met USB 2.0 aansluiting - Bekijk alle specificaties

Apple MacBook Air SuperDrive Zilver Review

Liegebeest 26 maart 2014, 971 views

Apple MacBook Air SuperDrive Zilver

Pluspunten

• Strak uiterlijk

Minpunten

• Vaste USB kabel
  • Korte USB kabel

Media-compatibiliteit Score: 3
Toen ik m'n nieuwe MBA bestelde, pakte ik d'r uit automatisme de externe SuperDrive bij; hij stond er zo handig bij op de bestelpagina. Na levering bleek echter dat de externe SuperDrive redelijk on-Apple-ig is qua technisch design. Het gaat fout op zo iets simpels: de kabel.

De USB kabel is niet verwijderbaar, maar zit aan de achterzijde vast. Tevens is de kabel niet uitermate lang.

Deze dingen gecombineerd maken dat bij een kapotte kabel je de hele drive moet vervangen. Tevens is het met de korte kabel niet mogelijk om met de laptop op schoot te zitten, met de drive op de bank. Zat er achterop een gewone USB poort, dan had je een langere kabel kunnen gebruiken.

Pluspuntje voor Apple: ze hebben zonder problemen de kosten voor de Drive teruggestort en ik mocht'm houden voor de moeite.

Heb jij ook een Apple MacBook Air SuperDrive Zilver?

Bedankt voor je review, goed punt!
Dat snap ik ja. Maar als ik 80 betaal voor een apparaat van Apple, dan verwacht ik ook dat het voldoet aan het gebruiksgemak dat ik van Apple gewend ben. Dan verwacht ik op zijn minst een USB poort achterop en mogelijk een mooie kabel. Niet een korte kabel die niet los kan. Ik betaal geen tachtig pop om dan nog met een verlengkabel te moeten rommelen.