Logitech UE Mobile Boombox (zwart/groen) Review

Joost-v 25 maart 2014, laatste update op 25 maart 2014, 2.022 views

Logitech UE Mobile Boombox (zwart/groen)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Volume
  • Design (kwestie van smaak)
  • Degelijke bouw
  • Bluetooth is erg handig en werkt goed
  • Er kunnen 2 toestellen tegelijk verbinding maken
  • De accu gaat heel lang (+/- 10 uur) mee

Minpunten

• Opladen duurt 4 uur
  • Niet erg goed voor films en video's
  • Het geluid komt van één kant

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 5
Ik heb de Logitech UE Mobile Boombox gekocht omdat ik graag een klein speakertje wilde die ik overal mee naartoe kan nemen en een goed geluid en een goede accu heeft. Ik deed het niet voor de bluetooth maar het was achteraf gezien wel heel handig. De dag nadat ik de ''Boombox'' voor 59 euro op internetshop.nl besteld had kreeg ik 'm binnen. er zit een mooie verpakking om de speaker die je een preview geeft van het uiterlijk doordat er een soort plastic omhulsel om de speaker zit. In de doos zit een micro-usb adapter, met twee opzet stukjes, één voor Europa en één voor Groot-Brittannië, een usb naar micro usb kabel (ong. 40 cm lang), een paar handleidingen en natuurlijk de speaker zelf.

Design
Het design van de Boombox is net en strak. Op de voorkant zit een grill en op de achterkant ook, met in het midden (van links naar rechts) de aan-uit knop, een meldingslichtje, de micro-usb ingang en een 3.5 mm audio ingang. Op de bovenkant zit in het midden een bluetooth knop, en links en rechts daarvan de volume knoppen in het rubberachtige omhulsel van het speakertje verwerkt. het hele geval voelt heel degelijk aan en lijkt ook wel tegen een stootje te kunnen.

Geluid
Ik ging de speaker natuurlijk meteen uitproberen en verbaasde mij gelijk al over het harde geluid dat eruit komt. De geluidskwaliteit is uitstekend en alle tonen zijn goed te horen, alleen het laag iets minder. De bas is redelijk goed, voor een speaker van dit formaat vind ik het al heel knap dat de bas dit niveau heeft. Natuurlijk is de bas van een harman kardon en een sonos vele malen beter, maar voor deze prijs en de grootte van de speaker is het hartstikke goed. Wat me verder opviel is dat er een beetje ruis is als er in een nummer piano gespeeld wordt, maar dit is niet heel erg vervelend.

Bluetooth
De Bluetooth werk ook uitstekend. De geluidskwaliteit verschilt nauwelijks met het afspelen via een 3,5 mm audio kabeltje en er is bijna geen vertraging tussen je mobiel en het geluid. Met het bekijken van video's stoort de lichte vertraging mij wel een beetje. Het verbinden van een mobiel met het apparaat is zo gedaan, je hoeft alleen de speaker en de bluetooth van je mobiel aan te zetten, de UE Mobile Boombox op je mobiel te selecteren en voilà. Je kan ook nog een mobieltje tegelijk verbinden door de bluetooth knop op de speaker ingedrukt te houden, en dan kan iemand anders zijn/haar mobiel ook verbinden. Dit alles werkt vlekkeloos.

Accu
Volgens Logitech gaat de accu na 4 uur(!) opladen wel 10 uur lang mee. Nou heb ik dit speakertje laatst bij een vriend thuis bijna de hele dag aangehad en hij bleef het perfect doen. De geluidskwaliteit verminderde pas toen ie al bijna leeg was. Logitech beweert dus niet zomaar wat. De lange accuduur van dit ding is een groot pluspunt voor mij omdat ik er een afschuwelijke hekel aan heb als dingen niet gewoon een dag mee kunnen.
De oplaadtijd van 4 uur is dus wel redelijk aan de lange kant, Maar als je hem gewoon 's nachts aan de lader legt heb je er geen last van.

Het is een speakertje wat ik zeker aan iedereen kan aanraden. Als je op reis gaat of je zit in de tuin is dit het ideale apparaat om muziek mee te luisteren mede door de accuduur en het geluidsniveau. Ik heb 'm dus tijdens één of andere actie gekocht voor 59 euro op internetshop.nl en hij was die prijs een volle 100% waard. De laagste prijs waarvoor je deze speaker kan krijgen mag nu dan wel 69,99 zijn maar ik had het voor die prijs ook zeker gedaan.

Heb jij ook een Logitech UE Mobile Boombox (zwart/groen)?

Super review. Ik kan het alleen maar beamen. Super speaker voor dat geld.

Enige jammere is dat itt zijn grotere broer de app ( die je kan downloaden op je telefoon) niet de beschikking heeft tot de wekker functie.

Maar voor al de rest is het een grootse speler in een klein kastje :)