Boston Acoustics A 250 (Wit) Review

Cidious 25 maart 2014, laatste update op 25 maart 2014, 560 views

Boston Acoustics A 250 (Wit)

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5

De Boston Acoustic A series

Oude situatie en overweging voor Boston Acoustics A series

Voor ik deze Boston Acoustics aanschafte, was ik in het bezit van de volgende setup:
  • Marantz SR7400 av-receiver
  • Mission 702e fronts
  • Mission 77DS surrounds
  • Mission M7C2 center
  • REL Storm 1 subwoofer
  • Samsung UEC6000 tv
  • Playstation 3 met SSD media speler

Deze setup heb ik destijds bij elkaar gezocht, waarbij ik weinig aandacht heb geschonken aan uiterlijk maar mijzelf vooral gericht heb op prijs kwaliteit verhouding. Toen kwam de nieuwe vrouw bij mij in wonen en wist ik dat er uiteindelijk consessies gedaan moesten tussen tussen uiterlijk, kwaliteit en prijs. De vrouw is vrij soepel geweest betreffende mijn huidige setup, maar gaf wel duidelijk aan dat ze het foeilelijke speakers vond. Ik dacht, dit valt te combineren.. zij 'mooiere' speakers, ik 'weer wat nieuws' hehe.

Zo ben ik gaan googelen met een bepaald budget in gedachten. Ik kwam al snel uit bij de A series van Boston welke ook nog eens in het wit verkrijgbaar waren. Dit viel zeer goed in de smaak bij de vrouw.

Zelf heb ik gekozen voor de A250's, A25's en de A225C. Dit omdat de voornaamste kritiek op mijn vorige setup was dat de klankkleur van de center en de fronts niet helemaal matchten en de A250, A25 en de A225C allemaal dezelfde woofers en tweeters gebruiken (later hierover meer).

Besteld via Foka Superstore en binnen 24 uur in de originele verpakking geleverd.

Unboxing
Alle speakers zaten zeer goed verpakt met piepschuim en de speakers kwamen allemaal onbeschadigd aan. De gelakte delen waren bedekt met een beschermende folie welke er moeilijk af te krijgen is. Dit heeft mij wel een behoorlijke tijd gekost om alles te verwijderen.

De A 250's staanders worden met spikes geleverd en een dun instructieboekje waar je weinig aan hebt.
De A 225C centerspeaker wordt met rubberen plakvoetjes geleverd en hetzelfde nutteloze instructieboekje.
De A 25's heb ik 2e hands op de kop getikt en kwam ook in originele doos en met hetzelfde instructiepapiertje.

Aansluiten
De aansluitingen op de speakers ogen wat goedkoop door het harde doorzichtige plastic, maar voldoen prima. Aansluiten kan via bananenplug en gestripte kabel.

Heb jij ook een Boston Acoustics A 250 (Wit)?