Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 300Mbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender Review

xoniq 24 maart 2014, 2.500 views

TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender

Pluspunten

• Geen zeurende vriendin over het Wifi
  • Zeer eenvoudige installatie binnen 1 minuut als je router WPS heeft
  • 1 netwerk, sommige extenders maken een 2e netwerk, dit is 1 SSID die naadloos overbrugt
  • Minder dan 30 euro
  • Compleet qua materiaal (boekjes, quick start handleiding, ethernet kabel, CD)
  • Groot bereik
  • Verbinding blijft mooi snel
  • Nu echt overal bereik
  • Klein en netjes design die gewoon gezien mag worden
  • In één keer in het stopcontact, geen adaptors of kabels
  • Ook via LAN aan te sluiten, maar niet nodig

Minpunten

• Geen idee, ik heb de web interface niet geprobeerd, de CD niet aangeraakt, enkel via WPS zonder computer erbij, en dat werkt vlekkeloos en snel.

Beheerbaarheid Score: 3
OUDE SITUATIE

Mijn vriendin klaagde al een eeuwigheid tijd dat ze geen bereik had als ze op bed lag en GTST wou kijken .. 8)7 Of wanneer ze haar series van de HTPC af wil streamen op zaterdag ochtend als ze nog op bed ligt met de iPad op schoot.
Ook ik ben vaak in de garage bezig en heb dan een radio stream aan, en ook deze haperde nogal.

WAAROM DEZE KEUZE

Na een tijdje besloot ik om een 'range extender' uit te gaan zoeken, en kwam ik op diverse sites dit product tegen.

Ik vond de prijs wat 'te' goedkoop, je kent het wel, dan kan het nooit wat zijn.
Toch besloot ik het te proberen, je kan 'm altijd nog terug brengen.

Uitgepakt heeft het apparaatje een klein maar mooi vormgegeven design met ledjes in een ring om de WPS knop heen. Iets wat je niet noodzakelijk hoeft te verstoppen.

INSTALLATIE

De installatie is veel te eenvoudig. Ik heb een Ziggo draadloze modem met WPS knop, waardoor ik enkel dit apparaat bij de modem in het stopcontact hoefde te drukken, wachten tot het wifi signaal actief was, op de model op de WPS knop drukken, daarna op de extender op de enige knop drukken die het heeft, en klaar. 1 minuut installatie tijd.
Ze adviseren om de extender op een plek te plaatsen waar het apparaat 3 (van de 5) streepjes signaal heeft.

Ik heb deze na koppelen aan de andere kant van de woonkamer, pal onder de slaapkamer geplaatst, waar we vrijwel geen bereik hadden door het gewapende beton in mijn huis.

NIEUWE SITUATIE

Aan het eind van de huiskamer heeft het apparaat 4 streepjes bereik, dus ruim voldoende om te extenden, en als ik nu naar boven ga, zie ik op de telefoon 1 streepje verdwijnen, maar zodra ik de slaapkamer inloop is het bereik weer vol en de verbinding zeer vlot.

Ook in de tuin had ik deze ergenis, het schommelde tussen wel en niet verbinding waardoor je vaak even zonder verbinding zit, door het overschakelen tussen Wifi en 3G. Maar ook in de tuin heb ik nu volledig bereik tot het eind van de tuin, en dito in de garage.

HUIDIGE MENING

Op dit moment ben ik heel blij met de snelheid, het bereik en het design van het apparaat die zich heeft verstopt in een hoekje achter in de huiskamer.

Vriendin blij, ik blij, en dat voor nog geen 30 euro.
Installatie kan niet simpeler, en is in 1 minuut voltooid, ik had niet verwacht dat dit kleine apparaatje in staat was tot het uitbreiden van zo'n bereik.

Heb jij ook een TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender?