Edifier Aurora (MP300 Plus) 2.1 (Zwart) Review

Vocalise 24 maart 2014, 187 views

Edifier Aurora (MP300 Plus) 2.1 (Zwart)

Pluspunten

• Helder vol geluid.
  • Eye catcher qua design.
  • Je kunt alles met een audio jack direct aan de set hangen.
  • Dit is ideaal voor feestjes en heerlijk voor in de tuin aankomende zomer :-)
  • Compacte set, dusvoor mijn persoonlijke eisen een fantastische oplossing

Minpunten

• B.v. een Logitech set met losse woofer op de grond heeft een hardere bas. Ik kan me voorstellen dat voor de echte audiofielen dat nog een puntje kan zijn.
  • De kabels voor de 2 losse speakertjes zijn wat kort, dit kan ook voor sommige mensen mogelijk tot ergernis lijden.
  • Ik heb momenteel geen foto's beschikbaar, de set staat los op mijn eettafel op de hoek. Als de nieuwe bekisting klaar is en de kabels onder de dubbele boden zijn verwerkt zal ik foto's uploaden.

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Een maandje geleden was ik met een redelijk krap budget een nieuwe desktop aan het bouwen.
Omdat ik alles op mijn tafel wilde zetten heb ik een mini kast gekozen met de daarbijbehorende componenten.

Mijn schoonvader en ikzelf zullen een houten box maken waarin de kast beelscherm en alle randsystemen kunnen worden geplaatst en makkelijk kunnen worden verplaatst.
Hierdoor was een basbox op de grond geen optie.
Een setje zonder bas genoot echter ook niet mijn voorkeur.

Na even korte google sessie kwam ik op de Aurora uit.
Er was geen (duidelijke) review te vinden van deze boxenset maar ik heb de gok genomen.
( Er zijn reviews maar die gaan van het ene uiterste tot het andere)

De set bestaat uit een Bas-buis welke prima voor of achter je scherm/laptop geplaatst kan worden, daaraan vast zitten 2 speakertjes (met korte draden), maar voor mij zijn deze lang genoeg.

De set geeft een mooi vol volume, blijft helder en is ook nog eens een lust voor het oog.
De bas weergave is natuurlijk en prettig en geeft een forse verdieping van je geluid.

Heb jij ook een Edifier Aurora (MP300 Plus) 2.1 (Zwart)?