Q Acoustics 2050i Hoogglans (Wit) Review

ThaDude 24 maart 2014, laatste update op 14 april 2014, 8.184 views

Q Acoustics 2050i Hoogglans (Wit)

Pluspunten

• Mooi open geluid
  • Laag ook erg lekker
  • In hoogglans uitvoering erg mooi

Minpunten

• Standaard mat zwarte 100,- goedkoper maar ook minder afgwerkt

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Ik ben afgelopen weekend wezen luisteren bij Hificorner in Groningen. Was toch echt overtuigt dat ik met een paar Dali speakers naar huis zou gaan. Al jaren Dali fan sinds ik een paar Dali's heb gehoord bij Hanze Hifi in Zwolle. Wat klonk dat goed. Het liep wel anders...

Heb geluisterd naar de Dali Zensor 5, 7 en Q-Acoustics 2050i. In mijn hoofd budget tot 350,- De Boston Acoustics A360 pasten hier ook nog in maar die waren niet aangesloten.
Ik ben achteraf gezien gelukkig wel gaan luisteren want wilde in eerste instantie op de pof de Dali Zensor 5 kopen. Mijn huidige speakers zijn btw een stel (grote zuil) Magnat Vector 55 tien jaar terug bij Correct gekocht.
Heb getest met cd's van Sting - Fields of Gold; George Michael - Ladies & Gentleman; Julio Iglesias :+
En ook nog nieuwe dark horse van Katy Perry ff voor het hedendaagse idee ;) :D

De Dali Zensor 5 viel al snel af tov 7 en 2050i. Voor al in het lage gedeelde was de 5 doffer en minder mooi dan de andere twee. Kast is ook kleiner (wel beter volgens de vrouw ;)) Vond de 5 ook een minder open geluid geven. Stereo geluid was heel erg centraal neergezet.

Uiteindelijk voor de Q-Acoustics gekozen. Deze waren imho toch echt nog opener en beter dan de Dali Zensor 7. Wel heel afhankelijk van wat we draaiden. Al met al zeer close finish maar toch voordeel voor de Q-acoustics 2050i.
Toen nog de keuze voor mat en minder afgewerkt of om 100,- per speaker meer te betalen voor een hoogglans uitvoering. Door een korting werd de keuze makkelijker gemaakt. Nu twee hoogglans witte luidsprekers onderweg vanuit Engeland :D

Deze uitkomst had ik niet van te voren zien aankomen.. Was echt in de veronderstelling dat ik met Dali naar huis zou gaan. Zo zie je maar!

De Denon AVR-X2000 kon ik direct meenemen. De luidsprekers zijn er nog niet. Moet zeggen dat de Magnats nu ook wel erg lekker klinken op huidige versterker :o Als de Q-acoustics binnen zijn test ik ze nog tov huidge Magnats. Hoop dat die worden weggeblazen anders een hoop geld voor niks uitgegeven 8)7

BTW geluid is persoonlijks he ;)

Op 22 maart de 2050i besteld in Glossy White. Blijkbaar wil iedereen wiite luidpsrekers tegenwoordig. Afgelopen zaterdag geleverd. Direct aangesloten en blijf bij mijn standpunt dat ze lekker open klinken :)

Heb jij ook een Q Acoustics 2050i Hoogglans (Wit)?

Als ik ze heb dan zal ik daar inderdaad nog verder over schrijven! Zal dan ook foto's plaatsen. Wellicht dat ik mijn review aanpas. Dit is wat mij op dit moment is opgevallen.

Alleen blijf ik het een lastig verhaal vinden voor luidsprekers. Zijn een hoop afhankelijkheden
Hoe groot is de woonkamer; Welke versterker heb je er voor; Dan nog de persoonlijke voorkeur ;)
etc etc
Ik ben wel benieuwd hoe ze je nu bevallen, na ze enige tijd in je eigen huis met je eigen apparatuur te hebben gebruikt!
Ik verbaas me elke keer nog als ik muziek aanzet :) Het blijven fantastische speakers met een formidable open geluid.

Ze neigen wel wat naar het lage dus probeer wel de afstand die men zegt wat aan te houden en bijvoorbeeld gordijnen in de buurt.

Ofwel nog steeds super tevreden met de gehele set.
Dus je hebt de speakers nog niet, en enkel een luistersessie gedaan in de winkel. Is het dan al wel een zinvolle review van de speaker? Denk dat je toch echt wat langer en intensiever moet luisteren naar speakers icm met je eigen versterker en in je eigen luisterruimte voor dat je een 'echte' review kan doen. Dit is meer een uitspatting dat je blij bent met je aankoop. IIG feli met de aankoop!