Specificaties Laser printer (Zwart) - Bekijk alle specificaties

Canon i-Sensys LBP6020 (Zwart) Review

Crim 21 maart 2014, 1.574 views

Canon i-Sensys LBP6020 (Zwart)

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Lage printkosten (1 Canon 725 toner gaat 2500 pagina's mee)
  • Goedkoop
  • Snel (18ppm)
  • Eerste pagina binnen 8 seconden klaar
  • Compact

Minpunten

• Je krijgt halve toner bij de printer
  • Geen USB kabel meegeleverd (onbegrijpelijk dat Canon al jaren geen kabeltje van 10 cent mee kan leveren)
  • Klep moet open staan als er veel achter elkaar geprint moet worden (anders kreukelt alles in elkaar)

Inktverbruik Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 5
Even een korte review over deze printer. Ik gebruik dit type printers om facturen en pakbonnen te printen. Ondertussen heeft de printer al 5 dozen double A papier geprint (12.500 vel totaal). Elke doos van 2500 vel gebruikt ongeveer 1 Canon 725 toner. Kortom dit is veruit de meest betrouwbare printer die we ooit hebben gehad met ook zeer lage verbruikskosten. Het lijkt er ook op dat de printer het nog zeer lang vol gaat houden aangezien de printkwaliteit nog even goed is als toen deze nieuw was, en dat in een stoffige omgeving. Echt een aanrader dus voor iedereen die een betrouwbare zwart/wit laserprinter zoekt!

Heb jij ook een Canon i-Sensys LBP6020 (Zwart)?

Canon is niet de enigste printerfabrikant die geen USB-kabel meer meelevert bij een een printer. Sterker nog, voor zover ik weet doet vrijwel geen enkele printerfabrikant dat meer.

Verder vind ik het wel enigzins begrijpelijk dat Canon en ook andere fabrikanten geen volle toners/inktcartridges meeleveren bij een nieuwe printer gezien de lage aanschafprijs.