Skullcandy Crusher (Zwart) Review

rayhvh 18 maart 2014, laatste update op 18 maart 2014, 2.038 views

Skullcandy Crusher (Zwart)

Pluspunten

• Fantastische bass
  • Mooi/dergelijk design.
  • Kabel los te maken.
  • Control-talk
  • Licht en compact.

Minpunten

• Klein voor mensen met groot hoofd.
  • Misschien niet beste headphones voor klassieke muziek.

Hallo. ik heb deze headphones pas net nieuw.
maar had zoon beetje elke video op youtube er over bekeken.

al wil je een korte samenvating van deze headset :
UITSTEKEND ,dubstep. hardcore. electro. of elke andere EDM muziek.
eigelijk alles wat goed klinkt in een club. klinkt uitstekend op deze headphones.
(waarschijnlijk ook rap. maar dat luister ik zelf niet)
waarom? omdat deze headphones een extra subwoofer speaker hebben ingebouwd. dit is niet zo maar marketing. dit is ECHT een unieke functie waarvoor ik deze headset als enige zou aanraden als je van dit soort muziek houd.

design en bouw kwaliteit zien er goed uit. maar je moet wel even opletten of ze bij jou passen. ik zou zeggen dat ze bij 80% van mensen erg goed moeten zitten. maar als je een groter hoofd hebt kunnen ze erg strak zitten. (bij me vader gezien) voor de rest ziet de kabel er stevig uit en is die los te halen. ook zit er een pauze knop en microfoon in. de verpakking is ook gewoon netjes zoals het hoort. met een draagtasje erbij.

draag comfort is ook prima in orde. heb ze nu rond de 7 uur lang op me hoofd. en totaal geen last van iets. ze zitten nog steeds lekker. passen goed op me hoofd. en ze zweten niet.

maar het belangrijkste : geluid!
ik heb veel verschillende audio gehad. van neppe beats studio's tot oordopjes.
tot g35 headset. en nog 3 andere merken oordopjes.
natuurlijk hoorde ik daar verschil tussen. maar dit zijn headphones. die brengen het op een heel ander level.

het normale geluid is gewoon goed. (op het moment dat je de bass helemaal naar 0 zet) en klinkt zoals elke andere redelijke headset. (ik ben geen audiofiel maar luister wel onswijs veel muziek, zeker een paar uur per dag)
maar op het moment dat je die bass omhoog gooit naar standje vol. dan weten je oren even niet meer of je nou headphones op hebt. of in een club staat! :9~

dit nummer als voorbeeld is dus heerlijk om mee te luisteren,
: https://www.youtube.com/watch?v=Ut6Z76szBkE

de bass is super zuiver en je hoort ook de normale muziek gewoon nog goed. al verschild het per nummer / muziek style hoever je de bass open wilt zetten. daarvoor zit een regelaar op de achterkant. het lijkt alsof je in een auto zit met grote subwoofer. je voelt echt de druk.

als je een headset van 1200 euro zou kopen. zeg maar de senheiser hd800.
dan heb je in mijn mening nog steeds een mindere headset als deze voor dit soort muziek. (zegt niet dat deze beter is als de HD800, maar wel voor dit type muziek. puur voor die functie.)

Dit zal misschien niet de beste headset zijn als je alleen maar klassiek luistert. of jazz of andere akoestische muziek zonder bass. maar dan is die nog steeds gewoon "goed" als je de bass op 0 zet. maar het lijkt me niet dat je dan naar dit soort headphones op zoek bent,

en dan de prijs : ik had hem voor 78 euro bij max-ict.
dus als je fan bent van bass muziek en beats wilt kopen. denk 2 keer na of probeer deze eerst.
voor het geluid vind ik hem het ECHT waard. en zou hem daarom ook aanraden.

ook luister ik veel rock muziek. dat klinkt prima met de bass op 50% maar de focus licht bij deze toch echt op elk nummer met echte bass. 8-)

Heb jij ook een Skullcandy Crusher (Zwart)?

Ik vind deze review eerlijk gezegd nogal schreeuwerig overkomen, beetje hoog 14-jarig-jochie gehalte.

Enfin, waar ik wel benieuwd naar ben: er is dan wel veel bas zo te horen, maar is die bass ook goed? Is ie lekker "scherp" en "clean", of nogal "muddy"? Zelf heb namelijk vaak gemerkt dat, zeker bij Skullcandy, veel bass automagisch betekend dat het verschrikkelijk "modderig" klinkt, dus weinig detail erin, en vaak ook nog eens de rest van de muziek overschreeuwt.
ja, eigenlijk heb je wel gelijk dat het nog al schreeuwerig overkomt. :9
maar zo blij ben ik er echt mee.

de bass is vooral met veel druk. echt dreunend. alsof je in een auto zit met grote subwoofer.
de rest van de muziek is nog prima te horen.de bass is super clean en zuiver. het volume verschil wel per nummer. daarom zit er ook een regelaar op de bass.
maar bij 100% is de meeste muziek nog prima,
vooral muziek die er dus ook voor gemaakt is.

dit nummer als voorbeeld is dus heerlijk om mee te luisteren,
: https://www.youtube.com/watch?v=Ut6Z76szBkE

ik zal me review ook even aanpassen op jou commentaar

[Reactie gewijzigd door rayhvh op 18 maart 2014 22:53]

Vind je deze headset nog steeds een aanrader? Op moment gebruik ik mijn headset om muziek te luisteren via mijn MP3 player maar omdat die 32ohm is klinkt die behoorlijk slecht. (Via PC klinkt die geweldig btw)
Ja zeker gebruik hem elke dag!
Dan komt die op mijn lijstje! :)
Als je zoveel muziek luistert moet je vast elke keer alles afstruinen voor goede muziek.
Deed ik ook maar is niet meer nodig.
Als je op youtube Cloudkid opzoekt krijg je een kanaal waar elke dag wel een goed nummer op word geupload.

Ik word niet betaald om reclame te maken onder druk gezet of iets anders.