Asus K8N-E Deluxe, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) Review

kippy 4 april 2006, 878 views

Asus K8N-E Deluxe, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)

Pluspunten

• 6 SATA poorten
  • Goed overklokbaar

Minpunten

• geen

Layout Score: 4
Ik heb mijn moederbord op de HCC van 2004 gekocht, en ik ben er zeer tevreden mee. Achter af had ik beter een socked 939 bord kunnen kopen, en ik raad de mensen ook aan die op dit moment een nieuwe computer willen kopen om voor socked 939 te gaan. Maar ondanks dit ben ik zeer tevreden met dit bordje, hij is behoorlijk goed te overklokken kan zowel met no name als met merk geheugen omgaan.

Over de lay-out van het bord ben ik ook best tevreden, alleen in mijn had ik problemen met het plaatsen van de harde schijven. Maar dit was meer het probleem van een goedkope kast dan van een slechte layout.

Ook qua prijs kwaliteit verhouding ben ik zeer tevreden met het bord. En ook de performance is niet slecht. En zeker goed te merken wanneer je overstapt van af een socked A bordje. Er zitten genoeg aansluitingen op voor IDE en SATA, vooral sata is zeer prettig met 6 porten waardoor het draaien van RAID 5 ook mogelijk is.

Dus een zeer fein bordje, maar als ik nu mocht kiezen was ik toch voor socked 939 gegaan. Maar mocht alleen het bord kappot gaan kocht ik er gelijk weer een.

Heb jij ook een Asus K8N-E Deluxe, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)?

Ik vind er een te lage score over de compabiliteit is gegeven. Verder kan ik mij erbij aansluiten, een echt werkpaard, stabiel en snel en stil dankzij QFan. Wel vind ik het jammer dat de software van de firewall beperkt is. Nog een positief punt is dat de S-ATA controller herkent wordt als SP2 in de installatieset is geintegreerd. De drivers van IDE controller worden trouwens niet geadviseerd maar dit schijnt een nforce 3 issue te zijn.
Crossair? Geen S939 nemen? Wtf is dat voor bullshit. De review is ook niet goed genoeg en te kort.