MSI GE70 2OE-015NL Review

Marten Smook 15 maart 2014, laatste update op 29 maart 2014, 987 views

MSI GE70 2OE-015NL

Pluspunten

• Hij is erg snel.
  • Goede videocard.
  • De hardeschijf is ook erg snel.
  • 2 lege m-sata sloten.
  • Met een ssd erg snel!

Minpunten

• De videokaart was bij mij kapot gegaan, 5 weken weg voor reparatie.
  • Na de rma weer kapot..... weer voor een lange tijd weg.

Ik heb sinds 8 maanden deze laptop, tijd dus om er iets over te schrijven. Dit is mijn eerste review en ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Snelheid
De laptop is heel erg snel. Je kan er erg goed mee werken en is te goed voor een thuis pc. Ik gebruik hem vooral voor school waar ik meerdere besturingssystemen draai, op deze laptop gaat dat erg goed.

De Videokaart
De reden dat je deze laptop koop is waarschijelijk omdat je wilt gamen op je laptop. Dat kan zeker met deze!
De games draaien redelijk goed maar soms framedrops. Veder het 1080 scherm is erg fijn om mee te werken als je ook soms met photoshop werkt.

De hardeschijf
De meegeleverde hardeschijf doet 110 mb/s. Dit is erg snel als je je 5200 rpm gewend bent(30 mb/s) De laptop start erg snel op. Ik heb er alleen wel een ssd in gezet zodat de pc nog sneller was. Je kan er 2 msata ssd's er in zetten.

Ram
Als normale gebruiker die soms een game speelt is de 8 gb ram erg goed. Je gebruikt hem eigenlijk nooit helemaal. Maar mocht je voor school toch servers/meerdere besturingssystemen moeten draaien zou je een upgrade kunnen doen. De 8gb is namelijk 1 kaartje. Je kan er dus nog 1 ram bankje in kwijt tot een max van 16gb.

De Accuduur
De accuduur hang heel erg af van wat je met de pc doet. Als je aan het gamen bent er mee dan zo'n 45 min. Mocht je gewoon in word zitten te werken dan zo'n 1 uur en 30 min tot 2 uur en 30 min.

Windows 8
De laptop werd met Windows 8 geleverd. Ik vind het geen fijn besturingssysteem maar met start 8 kan je het weer "fixen".

Al met al een erg goede labtob!

Ik hoop jullie hier mee verder geholpen te hebben,
Marten Smook

Heb jij ook een MSI GE70 2OE-015NL?

Bij het stukje videokaart staat een fout. er staat labtob in plaats van laptop.
Ik heb deze laptop ook al meer dan een jaar maar de laatste tijd is mijn harde schijf vaak 100% (heb geen SSD) aan het draaien. Dit stoort ontzettend want dan gaat die hard blazen en dan kan ik maar weinig doen op me laptop.
Is een SSD misschien aan te raden? Misschien eentje van 500GB?
Beste Jaspervm,

Ik vind een ssd altijd aan te raden voor als je snel windows wilt opstarten etc,
De standaard labtob heeft 2 extra ssd slots er in die je kan gebruiken . Hiervoor moet je wel een msata ssd halen. Ik heb zelf een 128 gb van crucial. Deze werkt erg goed en en is groot genoeg voor mij.
Ik zat misschien te denken om deze aan te schaffen: pricewatch: Samsung 840 EVO mSATA 500GB

Is het veel werk om zo SSD te installeren? Nog nooit eerder gedaan
Het is niet echt lastig, je moet het menet effe weten, er zijn 2 slots, deze zijn aangegeven volgens mij op het moederbord.