Monster Inspiration Over-Ear Active Noise Cancelling (Wit) Review

TafkaP 12 maart 2014, laatste update op 12 maart 2014, 749 views

Monster Inspiration Over-Ear Active Noise Cancelling (Wit)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Design
  • 3 kabels: iPod, Android en universeel
  • Sluit lekker af van de wereld
  • Leuke accesoires

Minpunten

• Gewicht
  • Active noise cancelling niet voldoende
  • De grootte, niet geschikt voor kleinhoofdigen

Ik heb deze hoofdtelefoon nu een jaar in bezit. Ik ben over het algemeen zeer tevreden.

De geluidskwaliteit van deze koptelefoon is erg goed te noemen. Wat je veel hoort van mensen die voor het eerst een prijsklasse hoger gaan zitten "ik hoor ineens allerlei nieuwe instrumenten". Dat geld ook voor de Monster Inspiration.

Het geluid is loepzuiver en ik hoor ineens allerlei details die ik eerder niet hoorde. Zonder overigens de balans kwijt te raken.

Monster maakte eerder voor Beats by Dre koptelefoons. Deze waren naar verluid behoorlijk bass heavy. De Monster Inspiration is echter keurig gebalanceerd.

Qua uiterlijk vind ik dit een van de mooiere koptelefoons in dit segment. De looks komen echter wel tegen een prijs. Door het gebruik van zware metalen is de koptelefoon aan de zware kant.

De active noise cancelling is niet zo goed. Ik heb dit kunnen testen in plains, trains en automobiles. Er wordt een deel van het geluid gefilterd waardoor je een iets betere focus krijgt op de muziek. Maar echt weg is het nooit.

Omdat je natuurlijk al flinke over ear doppen hebt ben je wel lekker afgesloten van de wereld. Heel fijn als je daarvan houdt.

• Apple iPhone 5
  • iPad mini
  • MacBook Pro

Heb jij ook een Monster Inspiration Over-Ear Active Noise Cancelling (Wit)?

Super koptelefoon, ik heb hem ook gehad en was er heel erg tevreden over!!