ViewSonic VP171b (17", 8ms, D-sub/DVI-D) Review

denisevoorC 27 mei 2005, 319 views

ViewSonic VP171b (17", 8ms, D-sub/DVI-D)

Pluspunten

• snelle responstijd: erg goed voor films en games
  • scherp beeld
  • mooi ontwerp

Minpunten

• te helder
  • geen speakers
  • geen nederlandstalige handleiding

Deze monitor heb ik in maart aangeschaft en hij doet het nog altijd goed. Mijn algemene beoordeling heb ik op goed gezet om volgende redenen:

LCD schermen hebben zo de reputatie om nogal traag te reageren bij het spelen van games en bij het bekijken van films, maar deze monitor kan ik daar niet in meerekenen (hij heeft een responstijd van ongeveer 8 ms).

Je kan het scherm kantelen in verticale stand, niet dat dat een bijzonderheid is tegenwoordig, maar het is wel handig bij tekstverwerking. Anderzijds merk ik op dat het scherm dan aan de onderkant een beetje een oker schijn krijgt - vooral als je t langs opzij bekijkt. Niet echt een probleem maar goed: toch wel het vermelden waard.

Je kan helderheid en contrast instellen, maar ook al zet ik de helderheid op een minimum, het blijft toch heel fel in mijn ogen. Misschien kan je dat nog wel aanpassen met de software van je grafische kaart, maar dat heb ik nog niet geprobeerd tot op heden. Mijn ogen kunnen nog wel wat aan op mijn leeftijd. En bovendien is dit niet de enige monitor waarmee ik werk.

Heb jij ook een ViewSonic VP171b (17", 8ms, D-sub/DVI-D)?