Specificaties Behuizing - Bekijk alle specificaties

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart) Review

defiant 26 mei 2005, laatste update op 27 mei 2005, 648 views

Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)

Pluspunten

• Stille kast
  • Mooi afwerking
  • Binnenwerk kwalitatief goed

Minpunten

• Het plastic frontje doet af aan de kwaliteit
  • De uitbreidbaarheid is beperkt
  • De gaten aan de zijkant vangen veel stof

Kwaliteit voeding Score: 4
Ik heb deze kast aangeschaft voornamelijk omdat hij de reputatie had stil te zijn. Die claim maakt de kast (afhankelijk van de rest van je hardware) redelijk goed waar. De ingebouwde antec 120mm fan is op de temperatuurgestuurde fan-only aansluiting redelijk stil. Plaatsing van een 2e 120mm fan is mogelijk voor betere airflow.

De hardschijven kunnen worden bevestigd met behulp van rubberen voetjes die vibrerende/resonerende geluiden moet tegengaan. Dit gaat op voor een idle hardeschijf, maar als je een HD hebt die lawaai maakt tijdens activiteit is dit toch duidelijk hoorbaar. (een stillere HD plaatsen, zoals een seagate helpt)

De kast heeft helaas ook nogal wat tekortkomingen, die toch wel belangrijk zijn bij de keuze van deze kast. Ten eerst heeft deze kast zeer weinig ruimte. Bij meerdere hd's en cdrom's kom je snel in de problemen met bekabeling, zeker als je geen serial ata hebt. Ook is de ruimte voor het moederbord erg krap, er is nauwelijks speling, hoewel een zalman koeler meestal "net" past (de CNPS7000B past afhankelijk van je mobo net, zoek het eerst op)

Een andere nadeel wat gewoon rondweg slordig is het feit dat de letters "Antec" doormiddel van gaten in de zijkanten zijn gemaakt. Hoewel er een stoffilter aan de voorkant zit, maken die gaten het effect geheel ongedaan. Afplakken/dichten is de enige remedie.

Qua afwerking is de piano lak zeker erg mooi maar ook kwetsbaar, de kast is zeker niet gemaakt om elke week onder handen genomen te worden. Het plastic frontje is van mindere kwaliteit, het usb/audio gedeelte aan de voorkant is bruikbaar maar laat ook een fragiele indruk achter.

Kortom, voor een stille en simpele huiskamer pc is deze kast denk ik het meest geschikt. De meer veeleisende tweaker zal toch het een en andere willen veranderen aan deze kast (zover mogelijk), of willen uitkijken naar iets bruikbare/modbare kast.

Heb jij ook een Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)?

Ik heb zelf ook deze kast ingebruik gehad. En ik vind het een top kast. Er zaten 3 ' 5 1/4" drives' in en 2 hd's. En dat paste best. Qua koeling en geluid is de kast super.

Voor de rest ben ik het met de survey eens. Alleen die gaten kan je makkelijk dicht plakken, dus dat is geen probleem. En je hoeft de kast verder niet te modden, om er intern wat van te maken.
Heb m zelf maar baal juist van de kast. Heb 4 harde schijven, en daarmee zit je ana je max wat betreft schijven. Verder een fancontroller en twee dvd apparaten. Ruimte op. Kan er niet eens een waterpomp meer in kwijt. Bovendien vind ik dat ze hem moeten uitrusten met een passieve voeding, want nu maakt hij nog te veel herrie naar mijn smaak.
Stel je nu geen te hoge eisen?

Deze midi-tower kost maar 125 euro.

Als je veel spullen kwijt wil kunnen, moet je naar iets groters dan dit kijken. Ook kost een passieve voeding al meer dan heel deze kast en voeding bij elkaar.