Specificaties Infrarood muis - Bekijk alle specificaties

HP X3500 Review

Lboers 8 maart 2014, 190 views

HP X3500

Pluspunten

• Lichtgewicht

Minpunten

• RSI
  • Veels te kleine aan/uit schakelaar
  • niet comfortabel

Kort: Op de verpakking staat 'comfort mouse', maar de muis is alles behalve dat!

Bouwkwaliteit
De x3500 voelt erg licht, maar wel stevig aan. De vormgeving en materiaalkeuze is op het eerste gezicht wel strak en ook wel mooi. Voor de rest is de muis een redelijk standaardverhaal, klepje voor de batterij en receiver zitten, een connect knopje en aan/uit schakelaar. De aan/uit schakelaar is heel erg klein uitgevoerd, deze is niet bedoeld om met regelmaat gebruikt te worden.

Ergonomie
Deze muis wordt aangeprezen als 'comfort mouse', een reden waarom ik voor deze muis 14 euro neergeteld heb. Helaas blijkt deze muis het beloofde comfort niet waar te maken. Door de strak gevorme bovenkant en randen bij je vingertoppen heb je maar een plek om je vingers goed te plaatsen, je wijs-/middel-/ringvinger verplaatsen gaat niet goed.
Doordat de breedte van de bovenkant van de muis smaller wordt mis je ondersteuning in de muis van je hand en bied de muis niet de ondersteuning die je van een full-size muis mag verwachten.
Bij normaal gebruik begon er na een half uur pijn in mijn pols op te komen.

Na een week heb ik de muis geretourneerd, de pijn in mijn pols was verschrikkelijk.

Heb jij ook een HP X3500?