Creative Inspire T3100 (2.1, 2x 6W, 17W) Review

langerak 1 januari 2009, 1.094 views

Creative Inspire T3100 (2.1, 2x 6W, 17W)

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Zuivere klanken (zowel subwoofer als satellieten)

Minpunten

• De felle blauwe LED op de rechterspeaker.
  • Relatief korte kabels

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik wilde mijn oude Cambridge Soundworks DTT2200 eens gaan vervangen voor wat nieuws en aangezien ik zeer beperkt ben in bureauruimte wilde ik af van het 5.1 systeem.

Op het werk vandeweek deze Creative T3100 speakers zien staan en voor de prijs van 39,99 wilde ik eens weten hoe ze klonken, aangezien je vaak hebt met dergelijke setjes dat ze net niet krachtig genoeg zijn, maar dat viel bij deze set ten zeerste mee!
Ik heb alle 2.1 speakersetjes afzonderlijk geprobeerd en de T3100 kwam er samen met de X-230 als mooiste uitknallen.

De vormgeving is modern en strak, ook de subwoofer is lekker compact ten opzichte van vroeger, zo'n klein kastje is wat makkelijker te plaatsen.
De kabels zijn wat aan de korte kant, maar als je het naast een monitor zet en daar rechtstreeks onder de subwoofer plaatst is het uiteraard meer dan zat.
Verder is het jammer dat op de rechtersatelliet weer zo'n fel blauw ledje zit, persoonlijk vind ik deze erg vervelend, zeker als het wat donkerder is, maar het be´nvloed de werking uiteraard niet.

De geluidskwaliteit van deze set vind ik voor de aangeboden prijs zeer goed! De bas is niet zo dreunend en de satellieten laten de hoge- en middentonen mooi horen. De bas is afzonderlijk op de subwoofer te regelen en je moet hem toch een stuk opendraaien wil je dat er goede bas uitkomt, terwijl als je hem te ver open zet, de subwoofer echt gaat blazen! Bij half open vind ik persoonlijk de bas het mooist klinken, maar dat is voor iedereen apart. Tijdens het testen viel wel direct op dat het geluid praktisch niet vervormd al overstemt uiteraard wel de subwoofer.

De eindconclusie is dat als je een setje zoekt die voor de prijs / kwaliteit verhouding moet gaan je met deze een goede koop doet.

Heb jij ook een Creative Inspire T3100 (2.1, 2x 6W, 17W)?