Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (AGP, DVI), Ultra/2400 TV-DVI Golden Sample Review

SteveTech 26 mei 2005, 863 views

Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (AGP, DVI), Ultra/2400 TV-DVI Golden Sample

Pluspunten

• Ontzettend snelle videokaart
  • Met het programma Experttool kan de kaart op ultra-snelheden lopen (gegarandeerd door Gainward) en varieerd de snelheid van de fans. Tevens kan je via dit programma updates voor de drivers, bios en software downloaden en informatie over de kaart verkrijgen.
  • Max. stabiele overklok GPU = 438 mhz, DDR = 1,19 Ghz
  • Door het koelsysteem van Gainward vrij lage temperaturen (45 C)

Minpunten

• nogal forse kaart (dual-slot)
  • Bij hoge belasting produceren de fans behoorlijk wat geluid
  • matig softwarepakket meegeleverd (geen games)

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Deze kaart kicked echt ass! Overklokt als een idioot. Ik speel elk spel op de hoogste resoluties met de hoogste details. Pas de Problème! Het enige nadeel is, dat de kaart nogal groot is. Hierdoor moest ik mijn hardeschijven anders plaatsen.
Door het koelsysteem van Gainward blijft de GPU relatief koel, maar bij het spelen van zware 3d-spellen neemt de geluidsproductie wel toe.
Tevens garandeerd Gainward dat de kaart op ultra-snelheden kan lopen (fabrieksgarantie). Dit kan via ExpertTool (meegeleverd) met een druk op de knop. Ik heb zelf geprobeerd het maximum uit de kaart te halen. Resultaten:
GPU: 438 mhz
DDR: 1,19 Ghz

De kaart heeft 2 DVI uitgangen (ook 2 DVI-vga adapters meegeleverd) en een s-video uitgang.

Kortom: echte kaart voor een gamer. Echter worden er geen games meegeleverd!

Heb jij ook een Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (AGP, DVI), Ultra/2400 TV-DVI Golden Sample?

Misschien handig om er een prijs bij te geven?
Snel even een blik in de pricewatch werpen levert ons volgende op= www.tweakers.net/pricewatch/96733

Echter moet ik nu wel lachen, want gainward garandeert Ultra snelheden en dan denk je, sterk van hen, mooi mooi mooi... :*)

Maar als je dan bedenkt dat een echte 6800ultra eigenlijk minder kost dan deze kaart (weliswaar ander merk, maar toch...) vind ik dit ook niet meer dan een goedkope verkooptruc, uiteindelijk kan je toch niet minder verwachten voor dit geld?