Logitech MK520 Wireless Combo (Qwerty) Review

Remcotjuuh 6 maart 2014, 1.230 views

Logitech MK520 Wireless Combo (Qwerty)

Pluspunten

• Niet duur
  • Toetsenbord ziet er strak uit
  • Typen met het toetsenbord is erg comfortabel
  • Muis is erg ergonomisch

Minpunten

• Muis ziet er niet bijzonder uit

Achtergrond

Onlangs heb ik besloten om van mijn laptop als het ware een desktop te maken en hierbij heb je natuurlijk ook een toetsenbord en muis nodig :) . Op de draadloze functionaliteit en een vrij lage prijs na had ik geen echte wensen, dus ging ik op de website van de Media Markt op zoek naar een goedkope en populaire optie. De Logitech MK520 Wireless Combo viel mij meteen op vanwege het strakke design van het toetsenbord. Uiteindelijk heb ik de Combo voor een paar euro extra gekocht bij een nieuwe plaatselijke computerspeciaalzaak om hem sneller in huis te hebben en om de zaak eens te bekijken.

Toetsenbord

Het toetsenbord is Logitechs K520 en is datgene van de twee waarover ik het meest tevreden ben. Zoals al gezegd ziet het er strak uit, met veel mat plastic, gelukkig, en een transparante bezel eromheen. Deze bezel lijkt er niet al te stevig omheen te zitten, vandaar de vier sterren bij bouwkwaliteit.

De toetsen van het toetsenbord zijn afgerond en hebben veelal een subtiele holling, waardoor typen heerlijk gaat. Ook maak ik dankbaar gebruik van de dedicated volumeknoppen.

Muis

De muis is Logitechs M310. Het is een simpele muis met een indrukbaar wiel en twee knoppen aan de weerszijden.

Ook de muis draagt bij aan de bouwkwaliteit van 'slechts' vier sterren: bij het klikken voelt de muis wat hol van binnen aan en dit verlaagt het gevoel van stevigheid iets. Verder vormt de muis wel een degelijk geheel.

Het design van de muis is niet bepaald stijlvol met zijn grijze knoppen die mij doen denken aan een regenachtige dag, maar deze knoppen van mat plastic en de holle, rubberen zijkanten zorgen wel voor comfortabel gebruik. Zelfs met mijn grote handen is de muis door zijn grootte comfortabel te gebruiken

De muis functioneert verder qua precisie naar behoren, dus over zijn functionaliteit heb ik niets te klagen. Overigens werken zowel muis als toetsenbord d.m.v. één kleine, gecombineerde ontvanger.

Al om al ben ik erg tevreden met mijn Wireless Combo, zeker gezien de prijs _/-\o_ .

Heb jij ook een Logitech MK520 Wireless Combo (Qwerty)?

Netjes geschreven, maar wat bedoel je met een 'regenachtige dag'?
De kleur die de lucht heeft als het regent, dus een beetje saai en deprimerend ;) .
Een zakelijke/kantoor keyboard en muis dus!
Bedankt voor je review!
Goede omschrijving en bedankt! :)
Volgende keer gewoon in de Tweakers pricewatch beginnen met zoeken hè ;)
Nette review verder.
Ik heb dit toetsenbord ook. Prima ding, als muis gebruik ik liever de G5. Moet wel zeggen dat ik één ding vrij irritant vind. Wanneer ik de een knop a ingedrukt houd terwijl ik knop b indruk en vervolgens knop b weer loslaat dan neemt hij niet de functie over van knop a, ik dien dan mijn vinger van knop a te halen en opnieuw in te drukken. Erg irritant met gamen waar je veel heen en weer strafed.