Nokia Purity Pro geel Review

dibrain2000 6 maart 2014, laatste update op 11 maart 2014, 127 views

Nokia Purity Pro geel

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Draaggemak
  • Vrij bewegen
  • Design

Minpunten

• Paired altijd met het laatste device (is denk ik meer een bluetooth probleem)

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Ik was gecharmeerd van het design van deze headset. Ook de tests die ik had gelezen gaven een positief beeld. Wat niet zo best was, was de prijs. Ik had een prijs alert ingesteld op Tweakers en opeens schoot de prijs onder hetgeen ik had ingesteld. Dus gelijk gekocht, alleen mis ik nog een gele Nokia telefoon. Maar die komt er wel :-)

Ik heb de headset getest met mijn HTC Titan en Microsoft Surface RT. Naast design was ik ook benieuwd naar de geluidskwaliteit. Het is een draadloze headset dus vrijheid van bewegen is ook belangrijk, Een ongrijpbaar fenomeen als lekker zitten heb ik ook naar gekeken.

Te beginnen met de geluidskwaliteit. Ik ben geen audiofiel / expert, maar ik hoor wel dat het geluid stukken beter is via de headset dan de speakers van mijn devices. Ineens hoor ik kleine details die eerst een beetje verborgen waren.

Wat ook prettig is, is het vrij rondlopen. Niet alleen wordt ik niet gehinderd door een draad, maar kan ik ook vrij bewegen Na een aantal stappen heeft de koptelefoon het zwaar om verbinding via BlueTooth te behouden. Echter dan heb ik het over 10-12 stappen en mijn lengte is boven de 1.85 meter. Ook even de hoek omlopen gaat prima, een deur dicht toen heeft ook niet veel invloed. Het bereik van bluetooth is dus prima.

Wat overblijft is het draag gemak. Het is geen zwaar apparaat en het draagt heel erg prettig. Het is niet zo dat ik de headset niet voel, maar ik heb erg geen last van.

Via de headset kan ik vooruit en terugspoelen en het volume aanpassen. Dat maakt niet uit op welk device ik het gebruikt. Je kunt met de headset ook bellen, maar die functie heb ik nog niet gebruikt.

Tot nu toe alleen positieve verhalen, is er dan niets vervelends aan de headset? Als ik iets heb gemerkt is dat de connectie met de laatste paired device leidend is. Ik ben niet de enige gebruiker van deze headset en soms krijg ik de headset niet gekoppeld. Dan moet ik op zoek gaan naar andere devices in huis waar de headset een verbinding mee heeft.

Al met al zeer tevreden over de headset. Nu alleen nog een matching gele Nokia en het is helemaal af :)

Heb jij ook een Nokia Purity Pro geel?