NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart) Review

MADG0BLIN 26 mei 2005, 2.016 views

NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart)

Pluspunten

• Brand vrij vlot.
  • Stil.
  • Leest snel.

Minpunten

• Tot nu toe geen.

Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 4
Heb sinds kort deze brander. Mijn eerste indrukken zijn erg goed. Had al ervaring met de voorloper van deze brander, de 3500. Net als deze brander voldoet de 3540 erg goed. Heb al een aantal schijven gebrand met Nero en Alcohol. Gaat vrij vlot. Een dvd volbranden op 8x doet hij ongeveer 6 en een halve minuut over. Ik hoor hem haast niet en de leessnelheid is ruim voldoende. Tot nu toe ook nog geen schijfjes gehad die hij nog niet kon lezen. Inbouwen ging ook erg soepel, en mijn pc met xp sp2 herkende hem direct. Geen extra drivers nodig gehad, kon bijna direct branden.

Heb jij ook een NEC ND-3540 16x (Dual-layer, Zwart)?

Ik heb ook een NEC 3500 maar ik zou m'n god niet weten waarom ik zou over moeten stappen naar een 3540.

Je brandt DVD's op 8x dat kan toch ook met de NEC 3500?

Wat zijn verdere verschillen die je hebt ondervonden tussen deze twee apparaten?

Ik las iets over bitsetting, echter is dit me niet duidelijk.

Overigens brand ik 99% DVD films dus speciale features heb ik niet nodig.
Ik heb zelf ook de 3500, enigste verschil is ook de brand speed van DL media. Ik brand persoonlijk tot nu toe alleen single layer media, dus meerwaarde zal de 3540 voor mij niet hebben...
Ik ben ook niet overgestapt. Ik heb de 3540 gekocht voor thuis, de 3500 hebben we op mijn werk. :)
DVD-RW brand hij toch ook sneller, ik heb ook de 3500.

NEC 3500

DVD-RW: 8x
DVD+R9: 8x
DVD-R9: 4x
CD-R: 48x
CD-RW: 48x (zijn die schijfjes er?)
Je hebt de 3540 snelheid van de +rw en -rw verwisselt en ook de cd-rw snelheid is niet correct.

Dit zijn de correcte 3540 specs volgens de NEC.de website:
DVD +R9: 8x max.
DVD-R DL: 4x
CD-R: 48x max.
CD-RW: 32x max.
oke kon hem niet vinden op de NEC site.
De overgang van een NEC1300 naar de 3540 is groot! Ben bijzonder tevreden over de 3540. Lijkt meer schijfjes te slikken dan de 1300 en het verschil in snelheid is echt dramatisch.
Ook lijkt de read-lock er niet op te zitten. Verify-en van een gebrand dvd'tje kan op volle snelheid. Bij de 1300 duurde dat af-en-toe langer dan het branden van een schijfje.
K heb de ND 3540 ook aangeschaft, ben er dik tevreden over. :)

Wilde eerst 3520 kopen, maar toen deze uitkwam heb ik deez gekocht.

Hij is erg stil, en voldoet aan alle eissen die ik stelde !!