Specificaties 120mm diameter - Bekijk alle specificaties

Corsair Hydro H105 Review

TheChrive 3 maart 2014, laatste update op 15 augustus 2014, 828 views

Corsair Hydro H105

Het is een super all-in-one closed liquid CPU koeler. Met een 240mm radiator en stille fans.

Pluspunten

• Stille pomp / stille fans / makkelijk in te bouwen / koelt goed / goed verwerkt / goede kwaliteit

Minpunten

• Ik heb weer het pech dat er een luchtbelletje in de koeler zit waardoor die na een tijdje een ratelend geluid maakt, maar dat valt op te lossen.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Toen ik mijn computer kocht dacht ik nog niet echt over een "high-end" cpu koeler. Maar na een tijd merkte ik dat mijn cpu toch wel warm werd met een standaard intel cooler. Dus kocht ik 2 maanden nadat ik mijn gamecomputer heb gekocht ging ik een beetje research doen naar een cpu koeler en kwam er al snel achter dat voor mijn computer een liquid koeler handig zal zijn (klein en makkelijk te verwerken). Maar toen was ik nog niet klaar, want ik moest nog weten welke koeler... na allemaal reviews gelezen (op verschillende sites) en gezien (op youtube) te hebben, kocht ik uiteindelijk mijn H105. Alles werkte prima en hij was erg makkelijk om te installeren. Maar na 2 uur gebruik hoorde ik opeens een ratel geluid, dus ik starte mijn computer opnieuw op. Opeens was het geluid weg, en ik dacht dat er niks aan de hand was. 2 uur later hoorde ik weer het geluid en begon ik mij een beetje zorgen te maken, dus ging ik op internet naar dergelijke verschijnselen zoeken. En kwam te lezen dat het geluid zou kunnen ontstaan door een luchtbelletje die zich door de warmte uitzet in de pomp komt. Dus heb ik het "ventieltje" van de radiator opengedraaid met de hoop dat de lucht eruit zou komen". Toen ik de computer weer aan deed, en 2 uur wachtte was het geluid weg en kwam nooit meer terug. Dus eind goed al goed. Voor de rest een top koeler. (ik gebruik deze koeler ook bij het overclocken)

Excuses voor de spelling

Heb jij ook een Corsair Hydro H105?

kun je misschien iets meer info geven? is ie stil bijvoorbeeld? zit namelijk te denken over 1tje
Sorry voor het late antwoord, ik hoop dat de informatie die ik nu heb geschreven goed is.

De pomp is ongelooflijk stil, nu ik het luchtbelletje uit de pomp heb gehaald. En de fans zijn de goedkopere versie van de corsair SP fans, dus lekker stil!
geeft niet, ik ben inmiddels ook al voorzien, die goedkopere versie heb ik ook op de H75, alleen boven de 50% vind ik ze toch wel erg luid
De fans mag ik hopen, want de pomp die mag eigenlijk geen geluid maken :P
ik bedoel inderdaad de fans :)
Welk moederbord heb je? (want dan kan ik even kijken of het mogelijk is om de maximale snelheid van de fans omlaag te draaien). Of wat ook een mogelijkheid is, is nieuwe, stillere fans. Maar ik zou eerst de eerste optie proberen..
Ik draai de fans dan ook lager dag 50% hoor, op een z77 Mpower, met Speedfan gaat dat prima
Oke want met dat moederbord kan je makkelijk het maximum op bijvoorbeeld 60% zetten, alleen heb je dan wel t risico (wat niet heel hoog is) dat je cpu overhit raakt.
Vraagje, heeft deze liquid cooler een led? (ik bedoel de fans eigenlijk:P)
De fans zelf hebben geen led (is voor mij ook niet nodig). Maar je kunt de fans vervangen door fans met led-lampjes erin.
als je dit zou doen zou je wel wat performance verliezen want de sp(static presure) zijn gemaakt om veel lucht tegelijk erdoor heen te zuigen. Waar tegenover de airflow(bv : af van corsair of sickleflow van coolermaster) minder lucht te gelijk doortrekken deze zijn ook bedoelt als kastfans niet voor een rad. en aangezien je op tweakers alleen maar af-fans kan vinden met leds zou ik gewoon een led-strip opplakken :)

greetzzzzz