Asus A7V880, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID) Review

apua_a 29 januari 2006, 947 views

Asus A7V880, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID)

Pluspunten

• Prijs/prestatie verhouding
  • Betrouwbaar merk
  • Stabiliteit
  • Dual channel geheugen

Minpunten

• Inmiddels wat gedateerd

Layout Score: 3
Ik ben zeer tevreden met dit moederbord. Het heeft meer dan een half jaar lang 24/7 gedraaid en vrijwel zonder reboots ivm vastlopers (eigenlijk alleen reboots na software updates). Dit terwijl de server toch redelijk intensief gebruikt wordt als game/fileserver.

Layout van het bord is op zich prima, alleen had de plaats van de voedingsstekker wat gelukkiger gekund. De voedingskabel zit nu in de weg van de CPU-cooler. Qua features is het bord voor mijn wensen meer dan goed uitgerust. Met name de ingebouwde 1Gb controller is een welkome aanvulling, alsmede de aanwezigheid van S-ATA raid 0 en 1.

In de eerste versie van mijn review had ik als minpuntje aangevoerd dat het moederbord nogal warm werd. Inmiddels ben ik tot de ontdekking gekomen dat de veroorzaker van dit probleem de voeding was. Het ging namelijk om een voeding van QTec (duh) Een fatsoenlijke voeding gebruikt en weg warmteprobleem.

Nooit meer goedkope voedingen voor mij dus.

Heb jij ook een Asus A7V880, KT880 (Sound, LAN, SATA-RAID)?

De future set is voor een Socket A motherboard...
enorm te noemen, de nForce 2 hunkt er nog wat tegen aan.
maar die hebben geen 4Dimm-sloten
voor 2x DualChannel ;)
1 maal dualchannel is bij mijn weten al meer dan genoeg, aangezien je hypertransport bus van dit kanaal maar maximaal voor de helft gebruik kan maken , kijk maar eens op everest
Socket A heeft nog geen hypertransport bus, alleen FSbus