Specificaties Carkit (universeel) - Bekijk alle specificaties

Jabra Tour Mobile Carkit (JB-TOUR) Review

GrunGe 24 februari 2014, 579 views

Jabra Tour Mobile Carkit (JB-TOUR)

Pluspunten

• Voelt stevig aan en eenvoudig te plaatsen aan de zonneklep.
  • Geluid kwaliteit van de speaker is goed en de knoppen zijn eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Kwaliteit van de microfoon is dermate slecht waardoor je maar heel moeizaam een gesprek kan voeren.

Navigatiesoftware Score: 4
Omdat er nog geen review te vinden was op Pricewatch leek het me toch wel goed om mijn ervaringen te delen.

Ik heb een paar maanden terug de Jabra Tour gekocht via Ibood.
Voor de prijs leek me het een prima carkit voor iemand die niet meer dan een half uur per dag in de auto zit.

Eerste ervaringen met bellen was goed. Pairen ging makkelijk met mijn HTC Desire Z en later mijn HTC One.
Speaker geeft helder geluid en op de snelweg is iedereen bij 120+ prima te verstaan.
De menu knoppen werken fijn, en de voice feedback in het Nederlands is echt super.
Batterij gebruik is ook heel goed. Ik heb al die tijd maar 1 keer hoeven opladen. Echter moet ik er wel bij zeggen dat ik hem alleen aanzette als ik gebeld werd of ik wilde bellen.

Echter na diverse gesprekken kreeg ik steeds vaker te horen dat ik niet goed te verstaan ben. Dit is lastig te testen,omdat je jezelf niet hoort.
Wat wel hielp is om je hoofd dichter bij de Jabra Tour te houden, maar dat is niet echt een houding waar je tijdens het rijden continu wilt zijn.

Ik heb uiteindelijk thuis wat testjes gedaan via een bluetooth mic tester app en kwam tot de conclusie dat de kwaliteit echt belabberd is.
Voor mij de reden om het product terug te sturen naar Ibood. Waar ik uiteindelijk het bericht kreeg dat het product niet te repareren nog te vervangen was waardoor ik mijn geld teruggestort krijg.

Ik lees in diverse reviews op internet dat men de kwaliteit van de microfoon als goed ervaren en andere weer als slecht. Mijn ervaring is in ieder geval dat de kwaliteit dermate slecht is dat je niet op een normale manier een gesprek kan houden.
Of dit aan het product ligt of aan een defect zal ik nooit weten.

Heb jij ook een Jabra Tour Mobile Carkit (JB-TOUR)?