Samsung Syncmaster 913N Zilver Review

PeepPeepPeep 25 mei 2005, 1.137 views

Samsung Syncmaster 913N Zilver

Pluspunten

• Ondanks missende DVI haarscherp gestoken beeld, geen dode pixels of subpixels, mooi strak en goed ogend design.
  • Mooie heldere contrastrijke kleuren, geen ghosting kunnen waarnemen.

Minpunten

• Niets, helemaal niets.

Na lang wikken en wegen op grond van testen en resultaten en de prijs voor de Samsung 913N gekozen.

Geen seconde spijt gehad, voldoet veel beter aan verwachtingen die ik had, zelf helderheid en lichtopbrengst beter dan zijn 19" CRT IIyama Diamondtron beeldbuis.
Haarscherp beeld, DVI is geen gemis. Gestoken scherp, MagicBright (3 vaste instellingen, 1 eigen instelling) is een geweldige uitkomst. Monitor staat op zolder voor raam dus kijk overdag tegen licht in maar zelfs in heldere zon (zit aan noordkant) nog goed bruikbaar beeld.

Prima verpakt, duidelijke handleiding voor montage voet, zeer robuust materiaal en voet mag ook nog gezien worden. Knoppen en on screen menu goed bruikbaar (was wel even wennen maar na gewenning heel logisch).
Wat me opviel (en in winkel zeiden ze het ook al): scherm is perfect, geen dode pixel of subpixel. Ervaring van verkopers is zelfde: krijgen ze van andere merken wel eens hierover klachten, bij Samsung horen ze zelden van een defecte pixel. Dus superkwaliteit en dito productieproces.

Absolute aanrader!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 913N Zilver?

Misschien moet je toch wel als negatieve eigenschap zien dat het scherm niet over DVI beschikt. Ik denk toch dat de beeldkwaliteit hierdoor zal verbeteren ;)
Ware het niet dat DVI (vrij recentelijk) helaas geen constant signal kon geven waardoor op dit moment D-SUB net zo goed werkt. Stond ergens bij Ome Tom's site; kweenie precies waar.
Yes, hij staat nu ook op mijn bureau. Heerlijk scherp, ik moest alleen de brightness wat omlaag zetten, wat een partij licht zeg! Brightness staat nu op 30 en contrast 70 en voor mij werkt dat goed. De bijgeleverde drivers gaven bij mij een refreshrate van 72Hz terwijl de standaard PnP driver van Windows 'm laat draaien op 75Hz (wat ie volgens de specifiaties ook moet kunnen). Het is mijn eerste TFT en ik ben toch wel aangenaam verrast behalve dan dat door de keuze van een TN paneel je niet beschikt over 16,7 miljoen "ware" kleuren maar slechts 262.000 "echte" Het valt me op dat ik het eigenlijk meer merk bij spelletjes dan bij films maar wellicht komt dat door de relatieve goed gecodeerde avi's van de laatste tijd. Wat ook nog handig is om te weten dat Samsung je scherm omruilt bij 3 of meer dode pixels. Ik heb het nog even nagevraagd. Verder vind ik het ook wel prettig dat de Samsung een smalle rand heeft om het scherm en niet zo'n enorme schilderijlijst zoals je die bv. bij Sony ziet.