TP-Link TL-WDN4800 Review

tintilla 23 februari 2014, laatste update op 23 februari 2014, 5.626 views

TP-Link TL-WDN4800

Pluspunten

• Half hoog
  • Kwaliteit
  • Performance

Minpunten

• Windows 7 vindt geen driver standaard.

Reden van aanschaf
Computer staat op een plek waar geen mogelijkheid is voor een lankabel. Voorheen de Linksys WMP54G v4.1 gehad maar deze was met de performance geen succes. Heb eerst de TP-Link TL-WN822N gekocht maar deze gaf problemen met mijn computer. Probleem lag bij de hardware van het apparaat, kon er voor kiezen geld terug of een nieuwe. Heb toen geld bij gelegd en de TP-Link TL-WDN4800 gekocht.

De kaart
De 'D' staat voor Detachable antennes.

In de doos
- Quick Installation Guide 'Wireless PCI Adapter'
- Quick Installation Guide 'N900 Wireless Dual Band PCI Express Adapter'
- Resource CD met driver 02/22/2011,9.2.0.310
- Declaration of conformity
- Low profile
- 3 x 2dBi antennes
- TP-Link TL-WDN4800 PCI Express x1 kaart.

Snelheid
In combinatie met Ziggo Ubee modem (5.0 Ghz)

In combinatie met TP-Link TL-WR1043ND (2.4Ghz)

Op het gebied van PCI-e wlan kaarten is er niet zo veel variatie. Ben voor de TP-Link gegaan omdat deze spullen meestal wel 'bang for the buck' zijn, heb er zelf al 3 routers van en 2 usb wlan dongles.
Gekocht voor € 38,99 incl btw & verzendkosten (4Launch). Prijs ligt ongeveer € 20,- hoger dan een USB versie.

Gebruik
Windows 7 vindt automatisch niet de driver voor de TP-Link TL-WDN4800 ik heb hiervoor de meegeleverde driver geïnstalleerd die op de cd staat. Dit betreft 02/22/2011,9.2.0.310. Zolang de connectie goed en stabiel is ga ik ook geen drivers updaten. De extra software die je kan gebruiken in combinatie met de TP-Link wifi producten heb ik niet geïnstalleerd want ik hou van simpel en geen extra programma's op de computer.

Heb jij ook een TP-Link TL-WDN4800?