Oki B401dn (44983655) Review

Damic 22 februari 2014, 290 views

Oki B401dn (44983655)

Pluspunten

• Lage prijs
  • Connectie via bedraad lan
  • duplex printen (automatisch of manueel)

Minpunten

• Bij het printen is hij nogal rumoerig maar een maal gedaan en semi afgekoeld is alles terug stil.
  • nogal groot

Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Vermits deze nacht mijn HP lj1150 is gestorven (iets met papier dat blijft hangen en mijn geduld dat op was :p)vorige nacht nog gezocht naar een andere laser printer die wel duplex kon printen aan een lage prijs en via Alternate en de pricewatch op de Oki uitgekomen.

De feature set is wel handig:
* duplex printen (manueel of automatisch)
* parallel/usb2/lan100Mbps
* optie is een 2de lade (voor bv ander formaat papier <A4)

Unpacking:
Voor de mensen dat een hoop foto's verwachten, spijtig ik had de printer (in de doos) 5 minuten in mijn handen en hij was al uitgepakt in de wagen, moest weten of ik nog een toner moest gaan halen en tot mijn groot jolijt niet, een volle toner (volgens de software) + een printer voor 89,90§ (Alternate BelgiŽ) dat is pas een koopje.

Thuis gekomen, verder uitgepakt en al de blauwe tape eraf gehaald en de handleiding "gevolgd", ik moest toch weten waar het papier in moest, een netwerk kabel in zijn gat gestoken en via de bijgeleverde dvd de driver geÔnstalleerd, ging aangenaam verrast heel simpel.

Installatie:
Netwerk kabel erin (niet vergeten aan te zetten), bij de installatie netwerk aanduiden en hij werd automatisch gevonden. Dan heb je nog de keuze om via tcp/ip te connecteren of via LPR. Dan kun je die nog sharen als je wilt en een klik of 2 verder kun je al printen.

Zal via usb en parallel ook wel zo simpel zijn, maar als je lan hebt waar dan via usb kloten :)

Algemeen gebruik:
Heb juist een handleiding duplex afgedrukt van 62 pagina's (31 A4 papieren) en damn dat ging eigenlijk snel eenmaal deze is beginnen te printen. Het duur iets langer dan wat ze zeggen (29ppm) omdat hij de pagina's telkens er nog eens door moet trekken, maar hey low low price :) daarvoor heb ik hem ook gekocht.

Heb jij ook een Oki B401dn (44983655)?