Aten 4-Port USB KVM Switch Review

ictprutser 17 februari 2014, 836 views

Aten 4-Port USB KVM Switch

Pluspunten

• werkt met USB

Minpunten

• Zou firmware upgrade moeten ondersteunen: Mijn eerste versie van de CS64US kon wel naar upgrade mode, maar wilde niet upgraden. antwoord van helpdesk: oude versie, dus wordt niet ondersteund.
  • Zou logitech unifying keyboards & mice ondersteunen: Na bovenstaande issue maar een nieuwe gekocht, deze was al geflashed met laatste versie, dus volgens de site "Enhanced compatibility with Logitech & Microsoft unifying keyboards & mice". Werkt helaas toch niet met mijn sculpt keyboard, dus opnieuw contact gezocht met helpdesk. antwoord: "Enhanced compatibility does mean that some keyboards are better supported. Not all of them of course. We also cant test them all and we do not have a List of supported devices. Wireless and a non powered device is always a risk because the receiver also uses power that he gets from the non powered CS64US."

Features Score: 2
Op zich een mooi apparaat, geschikt voor de thuisgebruiker met meerdere machines en een USB keyboard /mouse.
Helaas zijn de technische uitwerking en support waardeloos: Draadloze keyboard /mouse worden slecht ondersteund, en features zoals "firmware upgrade" zijn niet gegarandeerd.
Als je dan door gaat vragen heeft Aten geen lijst met supported devices, krijg je van de support medewerker vaak een antwoord met "I think", en kan men je verder niet helpen.

In mijn geval betekende dit dat ik eerst nog een extra CS64US heb gekocht voordat ik erachter kwam dat het echt niet werkt. (bij de eerste request wist de helpdesk al welk keyboard/mouse set ik had).

Test hem eerst met je eigen setup voordat je hem koopt.

Heb jij ook een Aten 4-Port USB KVM Switch?