Sennheiser PMX 680i Sports (Geel) Review

webd 16 februari 2014, 329 views

Sennheiser PMX 680i Sports (Geel)

Pluspunten

• Blijven goed zitten tijdens het sporten
  • Draagcomfort
  • Solide bouw

Minpunten

• Kwaliteit van het geluid bij stevige tegenwind

Meer dan een jaar in bezit en veel in gebruik, voornamelijk (maar niet alleen) tijdens het sporten. Zeer tevreden!

Van andere koptelefoons kreeg ik door de drukpunten vaak pijn in mn hoofd. Met deze geen centje pijn of irritatie. Ook niet na uren achtereen dragen.

Met hardlopen vielen bij alle voorgaande koptelefoons de dopjes uit mn oren, maar deze zijn fantastisch en blijft prima zitten! Het enige nadeel vind ik, dat met harde tegenwind de muziek grotendeels wordt overstemd. Geen tegenwind? Prima geluid! Wellicht niet de kwaliteit van hoogwaardige in-earkoptelefoons, maar absoluut niet slecht en beter dan ik had verwacht. Ik had vooral weinig bas verwacht en een wat schel geluid, maar dit is absoluut niet het geval en alles klinkt kraakhelder.

Bij een iPod is het volume harder en zachter te zetten middels de knoppen die zijn aan het snoertje bevinden. Dit kan ik bevestigen. Andere mp3-spelers zijn mogelijk niet compatible wat betreft de 'afstandsbediening'. Het snoer is prima qua lengte en bevindt zich aan de linkerkant.

Verder voelt de koptelefoon flexibel en solide. Ook zit er om het begin van de kabel (bij de 3.5mm plug) een extra stukje versteviging ter voorkoming van breuken in de kabel.

's Avonds ben je ook beter zichtbaar voor het verkeer van achteren, door de reflecterende strip op je achterhoofd. O ja, nog een dingetje :) Doordat je dit type (bouw) koptelefoon niet zo vaak ziet en wellicht zn opvallende kleurtje, zie ik nog steeds regelmatig mensen kijken wat ik op mn hoofd heb.

Heb jij ook een Sennheiser PMX 680i Sports (Geel)?

Na 2,5 jaar intensief gebruik is er een breuk in de kabel ontstaan, aan het begin van de gele kabel (na de zwarte versteviging). Hierdoor is de koptelefoon afgeschreven.