Wacom Intuos 3 A5 (USB) Review

NightLord 22 december 2008, 822 views

Wacom Intuos 3 A5 (USB)

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Ergonomie
  • Programmeerbare knoppen en touch-strips
  • Onberispelijke ondersteuning van 3DSmax en PS

Minpunten

• Drivers voor Vista-64 (inmiddels gefixed?)
  • Voor sommingen wellicht aan de prijzige kant

Ik werk nu inmiddels meer dan een jaar met deze tablet en het bevalt nog altijd uitstekend.
Voor de prof en de serieuze grafische hobbyist is een Wacom tablet eigenlijk een must.

Samen met 3dsmax en PS is dit werkelijk een unieke combinatie.
Ik vond het indertijd wel een beetje jammer dat deze tablet niet samengaat met 3D RPG spelen, misschien is dat met nieuwere drivers gefixed, ik heb het niet meer geprobeerd. Het leek me wel tof als je met het tablet zou kunnen spelen...

Maar goed, terug naar de kern van de zaak: de kwaliteit is erg solide, ook de beschikbare pennen en brushes zijn erg goed van kwaliteit.
De algemene indruk is erg goed, en na een jaar ervaring blijft dat absoluut zo.

De beschikbare drivers geven een prima ondersteuning van de programmeerbare knoppen in diverse applicaties.
Ik ben echter met Vista-64 wel tegen problemen aangelopen; +/- een half jaar geleden was de ondersteuning van de wacom drivers voor Vista-64 ronduit onvoldoende. Ik weet niet of dat nog zo is want door al het gelazer heb ik XP-32 teruggezet. Ik heb geen ervaring met XP-64.

De prijs is aan de pittige kant, hoewel het wel wat goedkooper is geworden dan een jaar geleden, maar voor iedereen die serieus met grafische applicaties bezig is, is dit een uitstekende investering.

Heb jij ook een Wacom Intuos 3 A5 (USB)?

goede review.
later misschien wat meer info ? (meer over de algemene indruk, vormgeving, specificaties, wat zat er in de doos ?)
Ik zou het wel fijn vinden als je ook aangeeft waarom je voor dit model bent gegaan (waarom is een Wacom een must?). En die beschikbare pennen en brushes, zijn die optioneel, krijg je er een aantal bij het tablet? En misschien een fotootje erbij? Tnx :).