Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bose MIE2i (Zwart) Review

Coertjan 11 februari 2014, laatste update op 23 april 2014, 503 views

Bose MIE2i (Zwart)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Draagcomfort
  • Intu´tieve afstandbediening
  • Waterdicht

Minpunten

• Bouwkwaliteit kabel (gescheurd op enkele plekken)
  • Lage tonen soms niet overtuigend

Ik ben inmiddels al bijna 2 jaar in het bezit van deze set in-ears. Ik heb flink wat afwegingen moeten maken voordat ik uiteindelijk voor de Bose oortjes koos. Deze oortjes waren iets duurder dan de directe concurrentie (Sennheiser, Beats), maar de geluidskwaliteit zou aanzienlijk beter moeten zijn. Dit gaf voor mij de doorslag om toch voor de Bose oortjes te kiezen.

Eenmaal in het bezit van deze oortjes ben ik gelijk veel verschillende muziekgenres gaan testen. Wat mij opviel was dat de oortjes voor bijna alle soorten muziek een natuurlijk geluid overbrachten. Je moet alleen soms wel je equalizer aanpassen, omdat de lage tonen nog wel eens willen overheersen. De kwaliteit van je muziek gaat een grote rol spelen, omdat je elke vorm van ruis of onzuiverheid direct hoort. Dit is gelijk een goede reden om goede kwaliteit muziek aan te schaffen.
Ik vind de geluidskwaliteit alleen niet overweldigend, maar voor deze prijs is het zeker niet slecht! Met name nummers met veel lage tonen komen soms niet helemaal tot hun recht, het lage geluid komt dan niet echt tot 'leven' in je oren en blijft een beetje dof, zelfs nadat ik mijn EQ had aangepast. Dit merkte ik niet bij andere merken (AKG, B&W) die weliswaar iets duurder zijn, maar wel op dat gebied een betere beleving geven.

Een groot pluspunt van deze oortjes is het draagcomfort. De schelpvormige oortjes (ik gebruikt maat M) passen perfect en zorgen voor een comfortabele zit. Je kan de oortjes letterlijk uren in hebben zonder er iets van te merken. Ik zit vaak met deze oortjes op de fiets (is gevaarlijk, weet ik) en ook dan blijven de oortjes goed zitten en blijft de geluidskwaliteit in principe goed. Je moet hem alleen wat harder zetten, omdat er meer omgevingsgeluid (vooral wind) is.

Over de bouwkwaliteit van de kabel ben ik iets minder te spreken. Na bijna twee jaar matig intensief gebruik is op bepaalde punten de kabel een beetje gescheurd. Waarschijnlijk is dit gebeurd door hem in en uit mn broekzak te halen. Ik merk er niets van in het geluid, maar het ziet er wat minder fraai uit. De knopjes van de afstandsbediening daarentegen zijn oerdegelijk en zeer intu´tief te gebruikten.

Al met al ben tevreden met deze oortjes. Ik zal ze voorlopig nog blijven gebruiken, omdat ze nog goed genoeg zijn.

EDIT:
Afgelopen week zijn ze per ongeluk in de wasmachine terecht gekomen. Ik vreesde met grote vrezen dat de oortjes hiermee verloren waren gegaan. Toen ik ze uit de wasmachine had gehaald en ze een paar uur te drogen had laten leggen, bleek het dat ze nog werkten! De geluidskwaliteit was nagenoeg hetzelfde gebleven en ze waren er zelfs schoner van geworden. Toch weer een pluspunt voor de bouwkwaliteit (van 3 naar 4 ster).

Heb jij ook een Bose MIE2i (Zwart)?

dopjes hoor je ook niet in je broekzak te steken :P
Ik heb deze ook, bij mij was m'n plug gescheurd (aan de binnenkant echt), zijn door Expert omgeruild voor een nieuw setje :).

Erg lekker verder, gebruik ik al +- 3/4 jaar met plezier :).

[Reactie gewijzigd door BDHowner op 12 februari 2014 00:05]

Die van mij waren ook per ongeluk laatst de wasmachine in gegaan, in mijn vest laten zitten.
Maar inderdaad wonder boven wonder deden ze nog prima, en ze zagen er weer mooi uit :)