Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser RS 170 (Zilver, Zwart) Review

Vistajevski 11 februari 2014, 701 views

Sennheiser RS 170 (Zilver, Zwart)

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijk in gebruik
  • Bereid
  • Prijs/prestatie verhouding

Minpunten

• Stoort op wifi netwerk

Ik twijfelde tussen de RS180 en de RS170. Maar omdat de RS180 slecht leverbaar was en de RS170 aanzienlijk goedkoper was (¤ 110 in de aanbieding) was de keuze snel gemaakt.

Ik gebruik de RS170 primair voor de tv, en daarvoor is hij ideaal. Maar ook muziek luisteren gaat prima. Het gesloten ontwerp zorgt dat je weinig last hebt van omgevingsgeluid, en de omgeving weinig last heeft van jou. Met de Sennheiser HD580 (open koptelefoon met draadje) die ik hiervoor gebruikte was dat wel anders. Het gewicht en de verstelmogelijkheden van de koptelefoon zijn goed; ook mijn dochter van 8 kan er prima mee uit de voeten. Het kunstleer van de oorkussentjes is niet vervelend en levert ook geen zweterig gevoel op.

Het geluid is voor een draadloze koptelefoon erg goed, veel beter dan de FM-koptelefoons. Van geruis heb ik geen last, wel van een zoemgeluid. Maar dat is op te lossen door het volume op de koptelefoon wat lager te zetten en het volume van de bron wat hoger. De bediening is redelijk eenvoudig. Van te kleine knopjes op de koptelefoon zelf, zoals je in sommige reviews leest, heb ik geen last. Het is wel onhandig dat je de zender en de koptelefoon apart aan en uit moet zetten, of dat hij niet vanzelf uitgaat als je de koptelefoon op het basisstation hangt. Verder is de zender tamelijk licht, zodat je hem vast moet houden als je de knopjes wil indrukken. Het opladen van de koptelefoon werkt simpel en goed.

Het bereik van de RS170 is goed. Ik kan er het hele huis mee doorlopen. Mijn grootste en eigenlijk enige kritiekpunt is het feit dat hij flink stoort op het wifi netwerk. De plaatsing van de zender is daardoor behoorlijk kritisch: gebruik van de koptelefoon én een draadloze mediaspeler tegelijkertijd gaat niet zonder meer goed als ze te dicht bij elkaar staan. En als ik mijn ipad gebruik in de buurt van de zender wil de verbinding ook nog wel eens wegvallen.

Heb jij ook een Sennheiser RS 170 (Zilver, Zwart)?

Ik wil ook graag deze koptelefoon kopen, maar dan vooral om te gebruiken achter de pc en om te gamen. Waar ik bang voor ben is dat je een kleine delay hebt waardoor je bij bijv. counter strike nog al is benadeeld kan worden.

Kon hier echter niks over vinden op internet dus hoop dat je me misschien antwoord kan geven!

Mvg,