Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 240GB

Specificaties 2,5" • MLC • SATA-600 - Bekijk alle specificaties

Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 240GB Review

FoNnEke 11 februari 2014, laatste update op 11 februari 2014, 573 views

Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 240GB

Pluspunten

• snelheid
  • goede upgrade voor wat oudere systemen

Minpunten

• Betrouwbaarheid (Misschien?)

Zeer recent bij meerdere mensen deze SSD ingebouwd (ook bij een systeem van mij). Ik ben er zeer tevreden over. Doet zijn werk goed, is snel enige nadeel is betrouwbaarheid. Heb dit zelf nog niet ervaren maar je leest toch op veel plekken dat dit wel wat minder is dan die van de grote broertjes. Ik hoop daar nooit last van te krijgen, maar rekening er mee houden doe ik zeker wel. (Door tijdig te back-uppen)

Prestaties:
De SSD is lekker snel. Zeker als je nog gewent bent zonder SSD te werken is dit een hele grote stap, mocht je PC wat langzaam worden en je wilt graag kennis maken met een SSD is dit wel echt een goede optie.

Lezen: 555MB/s
Schrijven: 510MB/s

Natuurlijk zijn er snellere alternatieven maar daar betaal je ook wat meer voor.

Stabiliteit & betrouwbaarheid:
Het is op bijna elke IT site wel vermeld dat het bij betrouwbaarheid een beetje een vraag teken is, ze gaan waarschijnlijk minder lang mee dan het grotere broertje. Maar goed, die kost natuurlijk ook nog wel wat meer. Dus dan is het precies wat het je waard is, als je gewoon back-upt maakt het naar mijn idee weinig uit. Want met wat geluk gaat hij gewoon net zo lang mee dan je systeem en anders kop je voor een "prikkie" de volgende.

Compatibiliteit:
Dit is eigenlijk geen aandachtspunt, natuurlijk is hij compatible met de dingen die de meeste gebruikers willen en zoeken in een SSD.

Prijs:
De prijs is laag, en je krijgt wel flink wat waar voor je geld. Maar goed je levert er een stukje op in als het over betrouwbaarheid gaat. Hier moet je wat geluk bij hebben misschien, ik heb er tot nu toe nog geen last mee. Dus als je denk mijn PC is nog wel jaartje goed maar zou wat sneller mogen. Dan is dit een goede upgrade, bouw je een nieuw systeem en wil je een SSD dan adviseer ik echt een ander alternatief.

Heb jij ook een Kingston HyperX 3K SSD 2.5" 240GB?

Reviews door de redactie